استخدام کارشناسان بیمه کشاورزی در جهاد و بانک کشاورزی

کشاورزنیوز
تاریخ انتشار: یکشنبه 13 خرداد 1397 | 00:53 ق.ظ
استخدام کارشناسان بیمه کشاورزی در جهاد و بانک کشاورزی کشاورزنیوز

کارشناسان بیمه کشاورزی در وزارت جهاد و بانک کشاورزی استخدام می‌شوند.

طبق مصوبه نمایندگان و موافقت آنها با ماده واحده طرح تعیین تکلیف بیمه کارگزاران کشاورزی، کارشناسان بیمه کشاورزی در وزارت جهاد و بانک کشاورزی استخدام خواهند شد.

به گزارش کشاورزنیوز به نقل از ایلنا، در جریان صحن علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده واحده طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی را مصوب کردند.

طبق این ماده واحده : دولت موظف است از تاریخ تصویب این قانون حداکثر ظرف مدت سه سال با رعایت حکم بند (ج) ماده (۲۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و با رعایت بند ۳ ماده ۷ قانون برنامه ششم توسعه، کارشناسان بیمه کشاورزی را با لحاظ حداکثر معادل یک سوم کارمندان که به روش های بازنشستگی، بازخریدی، استعفاء و سایر موارد از جهاد کشاوزی و بانک کشاورزی خارج می شوند در سقف بودجه مصوب دستگاه های مذکور که استخدام برای آن ها پیش بینی شده است در وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی جذب و به کارگیری نماید.

تبصره ۱- کارشناسان بیمه کشاورزی با تحصیلات کارشناسی و بالاتر که حداقل چهار سال زراعی و یا سی و شش ماه فعالیت مستمر و متوالی تا زمان تصویب این قانون داشته باشند را با رعایت ماده (۴۶) قانون مدیریت خدمات کشوری و شرایط عمومی استخدامی کشور تعیین تکلیف نمایند. برای استخدام کارشناسان بیمه کشاورزی مشمول این قانون که قبلا در آزمون ورودی شرکت نموده و یا دوره های آموزشی مرتبط و معتبر را با موفقیت گذرانده اند مشروط به اینکه حداقل چهار سال زراعی سابقه فعالیت داشته باشند نیاز به برگزاری آزمون مجدد نمی باشد.

تبصره ۲- افراد دارای تحصیلات دانشگاهی بالاتر و سوابق بیشتر و خانواده های ایثارگران و جانبازان و خانواده معظم شهدا از اولویت در استخدام برخوردارند.

تبصره ۳- کلیه سوابق و فعالیت افراد مشمول این قانون باید به تائید بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی برسد و به حداکثر سن شرایط عمومی استخدامی اضافه گردد و کلیه سوابق بیمه تامین اجتماعی مرتبط با فعالیت که پرداخت شده و یا می شود به سنوات خدمتی مستخدم از نظر بازنشستگی اضافه گردد.

تبصره ۴- افرادی که به هر دلیلی از صندوق بیمه خارج شده اند مشمول این قانون نمی باشند.

تبصره ۵- بار مالی ناشی از تصویب این قانون از محل خروج بازنشستگی کشوری و پرداخت هزینه هایی که دولت بابت صندوق بیمه به بانک پرداخت می کند، تامین می گردد.

این طرح با با ۱۵۷ رأی موافق، ۳۶ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۹ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار