در پی بروز بحران کشاورزی

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: یکشنبه 13 خرداد 1397 | 12:34 ب.ظ
در پی بروز بحران کشاورزی کشاورزنیوز

پشت پرده سکوت مسولان کشاورزی چیست؟!

روزه سکوت یا بی تفاوت بودن مدعیان حامی کشاورزان خوزستان به حل بحران های پیش آمده؟

در حالی که پنج روز از تجمع اعتراضی جامعه کشاورزی استان خوزستان می گذرد، اما خبری از پاسخگویی متولیان امر نیست.

به گزارش کشاورزنیوز؛چهارشنبه ۹ خردادماه، خیل عظیمی از کشاورزان استان خوزستان در پی اعتراض به ممنوعیت ومحدودیت کشت تابستانه به سازمان آب و برق خوزستان رفتند تا صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند این در حالی است که با گذشت پنچ روز از این رخداد، تاکنون هیچ یک از مسئولان امر به داد کشاورزان محروم نرسیده اند.

با توجه به اینکه هیچ یک از مدیران آب وبرق وجهاد کشاورزی نسبتا به تجمع اعتراضی کشاورزان واکنشی صریح و شفاف نشان نداده اند، اما تشکلهای کشاورزی که  خود را به عنوان حامی قشر کشاورزان دانسته، روز جمعه ۱۱ خرداد جلسه ی اضطراری در پشت درهای بسته تشکیل دادند، که متاسفانه تصمیمات این جلسه  برای خروج از بحران کشاورزی درحد صدور یک بیانیه باقی ماند!

در این راستا، وضعیت بحرانی پیش آمده در بخش کشاورزی خوزستان سوالاتی و ابهاماتی  را در اذهان مخاطبین تداعی کرده است.

کسانی که در فضای رسانه ای استان، حضوری با سابقه دارند، به یاد می آورند که در سالیان گذشته و در زمانی که کشاورزی خوزستان مشکل خاصی نداشت، تشکلهای کشاورزی و در راس هرم آنها آقای (م الف) که خود را قهرمان دفاع از حقوق کشاورزان معرفی می کرد، چنان در میانه صحنه نقش آفرینی
می کرد که گویا کشاورزان و کشاورزی خوزستان آخرین لحظات عمرخود را می گذرانند!

اما بسیار جالب است درحالی که کشاورزی استان خوزستان سخت ترین دوران خود را در طول نیم قرن اخیر طی می کند و کشاورزان سراسر استان با مشکلات عدیده ای روبرو هستد، از تشکلهای عمده استان و در راس آنها
(م الف) خبر آنچنانی به گوش نمی رسد!

براستی (م الف) که خود را صدای رسای کشاورزان وحامی این قشر محروم می داند بر چه اساسی روزه سکوت گرفته است؟

جالب است فردی که روزی برای کوچکترین مشکلات کشاورزان ازخوزستان تا تهران پیگیری های می کرد که در اذهان عمومی این اقدامات و عملکردها بیشتر شائبه تبلیغاتی بودن را داشت ، امروز دفاع از کشاورزان تحت مسئولیتش را در حد دیپلماسی وضعیت واتساپ خود پایین آورده است!

این روزها (م الف) که خود را چتر حمایت کشاورزان مطرح می کند، هر روز با گذاشتن یک وضعیت و یک جمله اعتراضی، تقریبا سکوت را در پیش گرفته است! وکشاورزان را با انبوهی از مشکلاتشان تنها گذاشته است.

در آنجا باید گفت، آقای حامی کشاورزان، مگر چند نفر وضعیت واتساپ شما را مشاهده و یا رصد می کنند که به این راهکار برای حل مشکل کشاورزان روی آورده اید؟ و یا اینکه در پشت پرده بحران کشاورزی و آب استان خوزستان چه می گذرد که شما را به سکوت در برابر مشکلات قشر محروم کشاورزان وا داشته است؟

افکار عمومی به ویژه جامعه کشاورزای خوزستان در انتظار پاسخگویی تشکلهای بزرگ کشاورزی استان خوزستان برای اتخاذ تدابیر جهت حل مشکلات و اعلام آن به انتظار نشسته اند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار