سرسبزی خوزستان به عزم جدی مردم و مسئولان نیاز دارد

کشاورزنیوز
تاریخ انتشار: شنبه 19 خرداد 1397 | 10:04 ق.ظ
سرسبزی خوزستان به عزم جدی مردم و مسئولان نیاز دارد استاندار خوزستان گفت: روند اجرایی پروژه های نهال کاری در کانون های گرد و غبار اهواز تاکنون امیدوارکننده بوده اما سرسبزی خوزستان علاوه بر عزم جدی مسئولان، همکاری مردم محلی را نیز می طلبد.

به گزارش کشاورز نیوز:

غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های نهال کاری در کانون های گرد و غبار جنوب شرق اهواز در جمع خبرنگاران افزود: از کانون هایی که از سال ۱۳۹۵ پروژه های نهال کاری در آن اجرا شده دیدن شد و در بیشتر مناطق رشد نهال ها امیدوارکننده بود.
وی گفت: در برخی از مناطق رشد نهال ها به کندی پیش می رود که قرار شده با تمهیدات مناسب این مشکلات برطرف شده و تا یک ماه آینده نیز از این منطقه بازدید و مسایل و مشکلات را بررسی کنیم.
استاندار خوزستان ادامه داد:حفاظت از این نهال ها در شرایط کنونی یکی از اولویت ها است که باید به صورت جدی در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.
وی گفت:همه دست اندرکاران خوزستان از مسئولان تا رسانه ها نقش موثری در اجرای هرچه بهتر این پروژه بزرگ داشته اند که جای قدردانی دارد.
شریعتی بیان کرد:در جنوب شرق اهواز ۱۱۲ هزار هکتار کانون گرد و غبار داریم که بخشی از آن انجام و بخش عمده ای از آن هنوز باقی مانده است.
وی ادامه داد: ۶ هزار هکتار دیگر باقی مانده تا تعهدات سال ۱۳۹۶ به پایان برسد و در ادامه نیز برای تعهدات امسال اعتبارات مناسب اختصاص می یابد.
استاندار خوزستان گفت: انتظار داریم مردم محلی و روستاییان از این طرح بزرگ حمایت کنند و مانع کار نشوند چرا که همه خوزستانی ها باید برای سرسبزی این استان تلاش کنند.
وی افزود: در طول ۵۰ سال گذشته در حوزه شن های روان، مالچ پاشی و نهال کاری حدود ۱۲۷ هزار هکتار کار انجام شده اما تنها در سال ۹۶ ، ۱۵ هزار هکتار انجام شده که نسبت به آمار ۵۰ سال گذشته، آمار قابل قبولی است.
وی گفت: در سال های آینده سرعت کار را با حفظ کیفیت کار افزایش می دهیم تا کانون های گرد و غبار را برای همیشه کنترل کنیم.
وی بیان کرد: به عنوان خدمتگزار مردم متعهد هستیم که مشکلات را برطرف کرده و شرایط نامناسب آب و هوایی خوزستان نیز مانعی برای اقدامات شبانه روزی ما نخواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار