پرداخت ۵۰ میلیون تومان وام اشتغال برای کشاورزی و دامداری پرداخت ۵۰ میلیون تومان وام اشتغال برای کشاورزی و دامداری

کشاورزنیوز
تاریخ انتشار: یکشنبه 20 خرداد 1397 | 01:01 ق.ظ
پرداخت ۵۰ میلیون تومان وام اشتغال برای کشاورزی و دامداری پرداخت ۵۰ میلیون تومان وام اشتغال برای کشاورزی و دامداری پرداخت ۵۰ میلیون تومان وام اشتغال برای کشاورزی و دامداری برای ایجاد شغل در کشاورزی و دامپروری ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود

 

برای ایجاد هر شغل در حوزه کشاورزی و دامپروری ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.

امروزه بیکاری نه تنها در شهرهای بزرگ بلکه در روستاها نیز چالش های بسیاری برای افراد و خانواده ها ایجاد کرده است که پرداخت تسهیلات روستایی می تواند گامی مثبت در برطرف کردن این مهم باشد.

به گزارش کشاورزنیوز؛ به نقل از ایرنا، در چند سال اخیر خشکسالی، کمبود بارش ها و کاهش منابع آبی مشکلات بسیاری را در روستا به وجود آورده و فعالیت های روستاییان به ویژه کشاورزان را از رونق انداخته است.

این مهم در بسیاری از روستاهای شهرستان بروجرد نمود پیدا کرده و جوانان بسیاری در روستاها از بیکاری رنج می برند که فراهم نمودن اشتغال مهمترین خواسته آنها است.

بیکاری در روستا روند مهاجرت به شهرها را سرعت بخشیده تا جایی که امروز تعداد روستانشینان درحال کاهش است و جوانان روستایی برای فرار از بیکاری و کسب درآمد درحال کوچ به شهرهای بزرگ ترهستند.

دولت در سال های گذشته اعطای تسهیلات اشتغالزایی روستاییان را در راستای طرح توسعه و ایجاد شغل در مناطق روستایی مطرح کرد و مقرر شد با پرداخت این نوع تسهیلات گره اشتغال جوانان در روستاها باز شود.

اما از سوی دیگرروند کُند پراخت تسهیلات و بروکراسی اداری ادامه راه را برای دریافت تسهیلات روستایی سخت کرد که نیاز است مسئولان متولی اجرای طرح‌های کارآفرینی و اشتغالزایی روستایی را تسریع دهند.

یکی از روستائیان بروجردی متقاضی تسهیلات اشتغال به ایرنا گفت: در بسیاری از روستاهای بروجرد زمینه تولید محصولات کشاورزی با کیفیت وجود دارد که می توان با ایجاد صنایع تبدیلی علاوه بر فرآوری محصول تولیدی خام کشاورزان و دامداران زمینه اشتغال افراد بسیاری را نیز فراهم کرد.

سعید محمدی اضافه کرد: روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستاییان بسیارطولانی است و شاید هم ماه ها طول بکشد که وجود این معضلات ازاقبال روستاییان به این دریافت این نوع تسهیلات و کارآفرینی در روستاها کاسته است.

وی افزود: مسئولان باید حمایت بیشتری از روستاییان داشته باشند و با اعطای تسهیلات و ایجاد کارخانه های صنایع تبدیلی علاوه بر ایجاد اشتغال برای روستاییان از مهاجرت آنها به شهرهای بزرگ جلوگیری کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد در این باره گفت: در سال گذشته ۱۶ طرح تسهیلات اشتغال روستایی در این شهرستان مصوب و زمینه اشتغال ۱۰۰ تن نیز فراهم شد.

عبدالعلی گیوه کی اظهار داشت: برای ایجاد هر شغل در حوزه کشاورزی و دامپروری ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد ادامه داد: در راستای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی باید همکاری لازم انجام شود و با رفع موانع کارآفرینی را در روستاها توسط روستاییان رونق ببخشیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار