ورود ۱۷ کشتی نهاده های دامی از طریق خوزستان

کشاورزنیوز
تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 خرداد 1397 | 10:15 ق.ظ
ورود ۱۷ کشتی نهاده های دامی از طریق خوزستان کشاورزنیوز

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: امسال ۱۸ کشتی نهاده های دامی کنجاله سویا، ذرت دامی و جو وارد کشور می شود که ورودی ۱۷ کشتی از طریق بندرامام است.
به گزارش خبرنگار کشاورزنیوز درجمع خبرنگاران، هادی سلامت ظهر روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه تنظیم بازار نهاده های دامی و محصولات پروتئینی از جمله وظایف این شرکت است، اظهار کرد: در سال گذشته ۶ هزار و ۱۳۵ تن توزیع مرغ منجمد داخلی، ۳۶۳ تن گوشت منجمد وارداتی داخلی و ۳۴۰ تن تخم مرغ وارداتی از ترکیه داشتیم.
با اشاره به رتبه دوم استان در واردات تخم مرغ بعد از تهران افزود: ۷۰۵ تن مرغ، ۷۳ تن گوشت قرمز و هفت تن تخم مرغ داخلی نیز در قالب طرح ضیافت توزیع داشتیم.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در خصوص توزیع نهاده های دامی در سال گذشته بیان کرد: ۳۸۲ تن جو دامی، ۲۱ هزار و ۱۰۵ تن ذرت و ۱۲ هزار و ۷۲۱ تن کنجاله سویا در سال گذشته توزیع شد.
سلامات ادامه داد: در سال جاری توزیع جو نداشتیم ولی تاکنون ۵۹۲ تن ذرت و ۳ هزار و ۲۹ تن کنجاله سویا داشتیم.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام عنوان کرد: این شرکت در واقع اصلی ترین نهاد دولتی واردات نهاده های دامی به کشور است؛ شاید بیشترین میزان نهاده های دامی را از طریق واردات در کشور تأمین می کنیم که انجام عمده این وظیفه به استان خوزستان اختصاص داده شده است.
سلامات خبر داد: برای سال جاری ۱۸ کشتی نهاده های دامی کنجاله سویا، ذرت دامی و جو وارد کشور می شود که از این بین ۱۷ کشتی از طریق بندرامام و یک کشتی دیگر هم از طریق امیرآباد شمال وارد ایران می شوند.
وی اضافه کرد: یکی از چالش های صنعت مرغداری و دامی کشور تأمین نهاده های دامی است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به خرید مرغ از مرغداران به عنوان یکی از مسئولیت های این شرکت ادامه داد: در سال جاری نزدیک به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن نهاده های دامی برای تنظیم بازار وارد می شود.
سلامات در پایان در خصوص فروش تخم مرغ گفت: وظیفه وزارت جهاد کشاورزی تأمین و تنظیم بازار است و وظیفه کنترل توزیع محصولات نیز برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار