در پی بروز بحران آب

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: سه شنبه 29 خرداد 1397 | 18:40 ب.ظ
در پی بروز بحران آب اعتراضات کشاورزان شوش به آب فروشی اوج گرفت!

در پی بروز بحران آب در استان خوزستان، کشاورزان شهرستان شوش نسبت به فروش آب برای اراضی کشاورزی اعتراض خود را اعلام کردند!

به گزارش کشاورز نیوز
تعدادی از کشاورزان شهرستان شوش در کفتگو با خبرنگار ما با انتقاد از عملکرد شورای کشاورزی شهرستان شوش ، اظهار داشتند: شورای کشاورزی یا هر عنوان دیگر که متشکل از مدیران شهرستانی ودر راس آن نماینده عالی دولت در شهرستان هست، باید آسیب شناسی و نیازهای روز کشاورزان و دغدغه های آنان را به روز آنالیز و برای روج از بحران پیش آمده برنامه ریزی کنند.

آنان در ادامه می گویند: بخصوص در شهرستان شوش که قطب کشاورزی و توسعه آن بر پایه و محوریت کشاورزی بوده و اکثریت مطلق اقتصاد جمعیت شهرستان درگیر کشاورزی می باشد؛ باید مدیران عمل گرا باشند این در حالی است ؛ مدیران این شهرستان در بسیاری از موارد بخش کشاورزی عملگرا نیستند.

این کشاورزان با تاکید بر رفع مشکلات پیش آمده در بخش کشاورزی عنوان کردند ؛ مدیران بخش آب و کشاورزی دغدغه جز حل بحران های پیش آمده را دارند و وظایف آنها به روزمرگی تبدیل شده است.
اقتصاد مقاومتی مدیریت جهادی به شعار نیست به عمل هست به افزایش تولید و اشتغال در سطح شهرستان هست.

یکی از کشاورزان معترض می گوید: بنده یک مورد مهم را بارها در فضای مجازی و میدانی با مسولین جهادکشاورزی و امور آب آقای دشتی مطرح کردم؛ و آن هم بحث آب فروشی در سطح شهرستان می باشد که متاسفانه تا کنون با این معضل بر خورد نشده است.

این تعداد از کشاورزان عنوان نمودند: اینکه هزاران میلیارد برای فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری جهت تسطیح اراضی و یکپارچه سازی آبیاری هزینه شده ؛اما متاسفانه هنوز تعداد زیادی منفعت طلب با قرار دادن چند پمپ بر روی رودخانه کرخه یا سایر رودخانه ها با بدترین کیفیت آبرسانی و کمترین راندمان در برداشت یک چهارم محصول از کشاورز به صورت خالص دریافت کنند در کدام منطق عقلی و علمی …یا اقتصاد مقاومتی مورد نظر مدیران شهرستان جا دارد؟

یک عده منفعت طلب به این شیوه؛ ظالمانه در سطح شهرستان وجود دارند که متاسفانه دسترنج کشاورزان را به نفع یک شخص هدایت میکند.

آنان می گویند:این مدیریت مقاومتی و جهادی نیست؛ بلکه بهتر است مسولین در این شرایط بحرانی از لحاظ آبی و اشتغال کمی به فکر کشاورزان باشند
و منافع عامه را هزینه یک عده رانت خوار خاص در سطح شهرستان نکنند.

 

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار