پادداش چنگلوایی به کشاورزان نمونه خوزستان؛

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 خرداد 1397 | 19:52 ب.ظ
پادداش چنگلوایی به کشاورزان نمونه خوزستان؛ کشاورزنیوز

تشویق یا تحقیر؟!

مدیریت جهاد کشاورزی خوزستان در مراسمی به منظور ارج نهادن به کشاورزان نمونه، اقدامی عجیب و قابل تامل از خود نشان داد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کشاورز نیوز، صبح امروز مراسمی تحت عنوان سی و دومین جشنواره انتخاب و معرفی تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی خوزستان با حضور جامعه کشاورزان و تشکلهای کشاورزی برگزار شد که با حاشیه های قابل تامل همراه بود.

این مراسم در سکوت کامل خبری و ساعت ۹ صبح امروز و با تاخیر حدود سه ساعت مهمان ویژه ( استاندار خوزستان) برگزار شد.

البته ریس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان که خود میزبان این همایش بود در صدد جبران دیر آمدن مهمان ویژه برآمد و اقدام به یک سخنرانی کاملا طولانی و البته با اتکا به آمار و ارقام در جمع کشاورزان نمود.

چنگلوایی در حین سخنرانی خطاب به کشاورزان حاضر گفت ؛ آنقدر پشت تریبون می مانم و سخنرانی می کنم تا استاندار شریعتی از راه برسد!

سخنرانی این مقام مسول، آنچنان به طول انجامید که سرپرست جدید روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پس از اتمام سخنرانی چنگلوایی؛ در پشت تریبون قرار گرفت و تقدیر جانانه ای از مدیر خود بابت این سخنرانی نمود.

خانم کریمی نژاد اظهار کرد؛ باعث افتخار ماست که سکاندار کشتی بزرگ کشاورزی در استانی که مقام اول کشاورزی کشور را داراست، توسط چنین مدیر توانمند و باسوادی مانند چنگلوایی اداره می شود.

در این جشنواره علیرغم اینکه استاندار خوزستان به عنوان مهمان ویژه بود اما به دلیل تاخیر برای حضور یافتن در جمع کشاورزان ، از سخنرانی باز ماند.

هر چند انتظار می رفت در پی بروز بحران کشاورزی و تجمعات اخیر جامعه کشاورزان به دلیل اجرای طرح ممنوعیت و محدودیت کشت تابستانه ، استاندار خوزستان در جمع کشاورزان حضور می یافت و حداقل حمایت خود را از جامعه محروم کشاورزی استان اعلام می داشت.

که متاسفانه این مهم نیز محقق نشد! و تنها به اهدای لوح تقدیر به ۷۶ کشاورز و تولید کننده نمونه اکتفا نمود.

بر اساس این گزارش از دیگر حواشی قابل توجه و البته قابل تامل، تاریخ درج شده در متن تقدیر نامه ها بود. در متن تقدیر نامه ها، تاریخ اسفند ماه سال گذشته درج شده بود این در حالی است که امروز با گذشت حدود ۴ ماه، این لوح تقدیر به دست کشاورزان خوزستانی رسید.
وجود غلط املایی در متن تقدیر نامه ها هم بر حواشی این همایش افزود.

در این همایش، کارت هدیه ی به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به عنوان پادداش از سوی چنگلوایی به کشاورزان نمونه همراه با تقدیر نامه اهدا شد که باعث رنجش برخی کشاورزان حاضر در جشنواره شد.

یکی از کشاورزان شهرستانی حاضر در همایش گفت: بنده برای شرکت در این همایش و سفر به اهواز مبلغ ۱۵۰ هزار تومان هزینه ایاب و ذهاب پرداخت کرده ام.

هر چند که اقدام مدیریت جهاد کشاورزی با کشاورزان نمونه استان در تضاد با تشویق و اهدایی پادداش بود اما باید تاکید داشت اگر نگاه مدیریت این بخش مهم استانی به کشاورزان نمونه اینچنین سطحی است پس وای به حال دیگر کشاورزان!

بر اساس این گزارش، برگزاری این مراسم که بوی از ارج نهادن، حمایت و یا تشویق را به همراه نداشت، از نبود اعتبارات جهت هزینه کردن در چنین برنامه های خبر می دهد اما در واقع بودجه چند دهها میلیاردی سازمان جهاد کشاورزی تنها در یک مورد ؛ آموزش و بهره وری بویژه در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در معاونت ترویج کشاورزی خوزستان اختصاص می یابد که ظاهرا بودجه های اینچنین به جای هزینه کرد در بخش مهم کشاورزی، برای پراخت اجاره ماشین و حقوق کارشناسان و خرید کوات کوپتر خرج می شود.

در هر صورت اقدام امروز مدیریت جهاد کشاورزی با پرداخت پاداشهای ناچیز به کشاورزان نمونه ی قطب کشاورزی کشور، حمایت خود را اینگونه از جامعه کشاورزی استان اعلام نمود.

 

کشاورز نیوز، به عنوان صدای رسای کشاورزان تاکید می دارد،در صورتیکه بودجه و اعتباری برای برگزاری چنین جشنواره ای نبود ، حداقل حرمت کشاورزان حفظ می شد و تنها به اهدای لوح تقدیر اکتفا می نموند و نرخی را برای کشاورزان زحمت کشیده و البته نمونه تعیین نمی کرند!

پرداخت این مبلغ به کشاورزان ،در نهایت بی حرمتی و بی ارزش نمودن این قشر بود که نگاه سطحی مدیریت جهاد کشاورزی خوزستان به آنان را می رساند!


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار