در پی بحران کشاورزی

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: دوشنبه 4 تیر 1397 | 10:38 ق.ظ
در پی بحران کشاورزی کشاورزنیوز

نافرمانی سازمان آب وبرق از استانداری یا چراغ سبز استانداری به سازمان آب وبرق؟

نادیده گرفتن مصوبات ستاد خشکسالی و ایجاد بحران برای کشاورزان

درحالی که پدیده خشکسالی روز به روز وضعیت کشاورزی استان خوزستان را به حالت نابودی نزدیک می کند، اعمال نظر خلاف مصوبات استانی توسط سازمان آب وبرق خوزستان در پی بحران بی آبی بر نابودی کشاورزی و فرآورده های این بخش افزوده است.

به گزارش کشاورزنیوز، علیرغم مصوبه ستاد خشکسالی استان خوزستان مبنی بر آزاد بودن کشت تابستانه صددرصدی درحوزه رودخانه کرخه،سازمان آب وبرق خوزستان آب این حوزه را بر روی کشاورزان بسته و مانع از کشت تابستانه کشاورزان شده است!

براساس این‌گزارش، ممنوعیت کشت در حوزه کرخه توسط سازمان آب وبرق خوزستان برخلاف مصوبه ستاد خشکسالی استان بوده که این اقدام در چند سال اخیر بی سابقه میباشد و باعث شده کشاورزان نه تنها امید به کشت را از دست بدهند بلکه اکنون برای تامین آب احشام نیز دچار مشکل شده اند.

به گزارش کشاورزنیوز، در پی اعمال ممنوعیت کشت تابستانه و درپی آن بستن آب رودخانه کرخه، کشاورزان روستاهای از جمله دهلیز، ازرگ، دهلیز سیدشریف،شارتاق یک و دو، امامزاده سید شریف، شهید علی براجعی، کوهه یک ودو، ملیحه ۲، ملیحه سعدون و… با مشکل بی آبی مواجه شده اند درحالی که ستاد خشکسالی استان خوزستان ۳۰ درصد از اراضی حوزه کرخه را برای کشت شلتوک آزاد اعلام کرده بود!

اما معلوم نیست که سازمان آب وبرق خوزستان براساس کدام مصوبه علاوه بر ممنوعیت کشت تابستانه از کشت ۳۰ درصد شلتوک مصوبه ستاد خشکسالی در این حوزه جلوگیری و آب را بر روی کشاورزان بسته است.

اعمال نظر سازمان آب وبرق خوزستان حتی کشت های تابستانه حوزه کرخه را با مشکل مواجه کرده است. از جمله این کشت ها، نخیلات می باشد که هم اکنون نخیلات حوزه کرخه با بحران بی آبی مواجه شده اند!

براساس مستندات موجود، شدت خشکسالی رودخانه کرخه به نحوی می باشد که آبزیان محدوده حمیدیه تا هویزه تامیزان زیادی از بین رفته اند که در تصاویر کاملا مشهود می باشد.

حال سوال اینجاست،آیا سازمان آب وبرق خوزستان مصوبات ستاد خشکسالی مبنی برمحدودیت درکشت و یا آزاد نمودن قسمتی از کشت درحوزه کرخه را نادیده و دور می زند و یا اینکه استانداری خوزستان به صورت پشت پرده به سازمان آب و برق چراغ سبز نشان داده تا آب را بر روی کشاورزان ببندد و کشاورزان را با بحران بی آبی مواجه نماید؟!


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار