اعمال ممنوعیت کشت برای کشاورزان به ضرر محیط زیست است

کشاورزنیوز
تاریخ انتشار: شنبه 9 تیر 1397 | 08:24 ق.ظ
اعمال ممنوعیت کشت برای کشاورزان به ضرر محیط زیست است مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس گفت: بلافاصله بعد از بروز مشکلی، کشاورزان از کشت محصول منع می شوند این در حالی است که اعمال ممنوعیت کشت برای کشاورزان به ضرر محیط زیست است.

به گزارش مهر، حجت الاسلام مجید ناصری نژاد ظهر امروز در همایش جهانی مقابله با بیابان زایی که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بلافاصله بعد از بروز مشکلی، کشاورزان از کشت محصول منع می شوند این در حالی است که اعمال ممنوعیت کشت برای کشاورزان به ضرر محیط زیست است.

وی با بیان اینکه کشاورزان مورد حمایت قرار نمی گیرند، به وضعیت کم آبی در حوزه کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل مشکل کم آبی در حوزه مارون، کشت تابستانه صورت نگرفت اما در سایر حوزه ها مانند کارون و کرخه امکان این کشت وجود دارد.

حجت الاسلام ناصری نژاد با اننقاد از ممنوعیت کشت تابستانه برای کشاورزان از سوی سازمان آب و برق خوزستان و عدم معرفی کشت جایگزین گفت: یکی از راه های کاهش آسیب به کشاورزان اختصاص معوض کشت به آنها است از همین رو انتظار داریم که در  راستای حمایت از کشاورزان این مساله محقق شود.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رودخانه کارون در حال مرگ است، بیان کرد: مرگ کارون برای خوزستان و کشور مشکل ایجاد می کند.

وی اظهار کرد: طرح انتقال آب از کارون به جراحی در راستای حفظ نخیلات شادگان و طرح های دیگر مانند بیابان زدایی و مقابله با ریزگردها زمانی محقق می شود که کارون زنده باشد.

حجت الاسلام ناصری نژاد با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد منشاء ریزگردها در خوزستان داخلی است، گفت: بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های خوزستان را بیابان تشکیل داده که نقش مهمی در ایجاد پدیده گرد و غبار در این استان دارند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار