شمسایی روش مدیریتی ۲۵ ساله خود را عوض کرد؟

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: یکشنبه 10 تیر 1397 | 10:35 ق.ظ
شمسایی روش مدیریتی ۲۵ ساله خود را عوض کرد؟ کشاورزنیوز

افکار عمومی به دنبال چرایی عملکرد شمسایی؛

شمسایی روش مدیریتی ۲۵ ساله خود را عوض کرد؟

 

درحالی که شمسایی ۲۵ سال در صنعت آب وبرق استان خوزستان مدیریت می کند؛ شیوه خاصی از مدیریتی را در استان ایجاد کرده است.هم اکنون و همزمان با بروز بحران هایی در بخش آب و کشاورزی در خوزستان ، به نظر می رسد که وی دست به تغییر سبک مدیریتی خود زده است!

به گزارش کشاورزنیوز، درحالی که شمسایی به عنوان نماینده عالی وزارت نیرو در خوزستان در حال مدیریت می باشد، نوعی مدیریت خاص و متفاوت را ایجاد کرده است به گونه ای که طیف های مختلف مدیریتی، نمایندگان و فعالین اجتماعی و حتی رسانه ها برای دیدار با وی در ساختمان ۵ طبقه آب و برق باید ماهها به انتظار بایستند!

این در حالی است که همزمان با بروز بحران آب و کشاورزی در استان، وی ترتیب یک جلسه فوری و حدود ۲ساعته با یکی از فعالین اجتماعی با نام مسعود کنعانی و ملقب به خادم النخیل را داد که سوالات و ابهاماتی همزمان در فضای مجازی و عمومی را به دنبال داشت!

شمسایی مدیر عامل سازمان آب وبرق خوزستان در پی تشدید بحران آب در دو شهرستان آبادان و خرمشهر و تشدید بحران در بخش کشاورزی، در اقدامی سوال برانگیز از بین این همه مطالبات به حق مردم و به دنبال آن درخواست های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ،مسعود کنعانی را درساختمان ۵ طبقه آب وبرق فراخواند و پذیرفت!

براساس این گزارش، هرچند که وضعیت آب شهرستان های خرمشهر و آبادان که در خشکسالی سال ۱۳۸۰ و در زمان مدیریت شمسایی بر آب وبرق درگیر با بحران بودند، اما چنین عکس العملی از این مدیر مشاهده نشد!

اما امسال نیز این دو شهرستان با وضعیت مشابه ای روبرو شدند که در پی این رخداد اعتراضات گسترده مردم، نمایندگان وفعالین اجتماعی را در پی داشت!

در این میان مسعود کنعانی معروف به خادم النخیل از اهالی جنوب خوزستان، اقدام به ایجاد کمپینی به نام《 *شمسایی برو* 》 در فضای مجازی نمود که به طور چشمگیری با استقبال لایه های مختلف مردمی روبرو شد!

البته این استقبال می تواند پیامدهای مختلفی را درپی داشته باشد که قطعا با عملکرد شمسایی در صنعت آب و برق ارتباط مستقیم دارد.

اما نکته جالب این بود،تنها یک هفته بعد از راه اندازی این کمپین وحملات تند و نیش دار خادم النخیل به یکباره تصاویری درفضای مجازی از دیدار صمیمانه حدود ۲ ساعته وی با شمسایی مدیر عامل سازمان آب وبرق استان منتشر شد.

این دیدار دقیقا ۲۴ ساعت بعد از اقدام خادم النخیل به نشر پیامی در فضای مجازی با عنوان ( به زودی پشت پرده هایی از مدیریت سازمان آب و برق رو خواهد شد) انجام گردید!

براین اساس، در میان افکار عمومی فضایی پر از ابهام وسوال به وجود آمده که چگونه نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای دیدار با شمسایی حداقل باید در صف ۱تا ۲ماهه به انتظار باشند و یا عموما به دیدار با فعالین اجتماعی و تشکل ها وحتی رسانه ها رقبتی نشان نمی دهد، حالا به یکباره دیدار با خادم النخیل یک فعال محیط زیست را پذیرفت؟

این اعتراضات خادم النخیل از کجا نشات گرفته و با حمایت و هدایت چه قدرتی بوده است؟

البته خروجی جلسه حدود دو ساعته و به قول مسعود کنعانی،این مطلب بود؛
شمسایی: بنده هیچ وقت مانع کشت برنج نیستم. بلکه پول میگیریم و آب کشاورزان را تامین میکنیم و مقصد اصلی مانع کشت برنج، جهاد کشاورزی استان خوزستان می باشد

بر اساس این گزارش، اولین دیدار فوری شمسایی با یک فعال NGO دربخش محیط زیست واکنش ها و تحلیل های متفاوتی دیگر را نیز در پی داشت و مهم ترین آنها این بود که آیا شمسایی برای برکناری در پی اعتراضات فعالین درفضای مجازی احساس خطر کرد؟!

آیا شمسایی از فعالین اجتماعی و زیست محیطی و یکدست شدن مطالبات مردمی نگران و احساس خطر کرده که منجر به پذیرفتن این دیدار شد؟!

و یا اینکه شمسایی مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان در جهت مطالبات مردمی بسیار آسان در دسترس می باشد اما نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی، تا کنون تلاشی در جهت پیگیری مطالبات مردمی به سراغ وی نرفته اند؟

حال که گشایشی حاصل شد تا شمسایی به هر دلیلی در وقت کاری خود، دیداری را در جهت مطالبات مردمی داشته باشد ،انتظار می رود نسبت به نمایندگان مردم درمجلس شورای اسلامی نیز این عملکرد را داشته و دیدار و پیگیری مربوط به حوزه انتخابیه آنها را بپذیرد و اینچنین زمان خود را در اختیار آنان قرار دهد تا افکار عمومی بیش از این به دنبال چرایی عملکرد شمسایی در پی بروز بحران های آب برق کشاورزی نباشند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار