خوزستان در بحران آب وکشاورزی ؛فرمانداران بی توجه!

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: دوشنبه 11 تیر 1397 | 21:11 ب.ظ
خوزستان در بحران آب وکشاورزی ؛فرمانداران بی توجه! کشاورزنیوز

استاندار خوزستان

همکاری و همراهی بین سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی خوزستان وجود ندارد!

عدم تمکین برخی اعضا به اجرای مصوبات ستاد خشکسالی استان

سازمان آب و برق ریسک پذیر باشد و عرصه را بر روی کشاورزان تنگ نکند!

استاندار خوزستان عنوان کرد: برخی فرمانداران،بحران آب و شدت خشکسالی حاکم بر خوزستان را جدی نگرفته اند.

به گزارش کشاورزنیوز،غلامرضا شریعتی صبح امروز در هفتمین جلسه ستاد خشکسالی استان خوزستان اعلام کرد: برخی کمیته های این ستاد مطابقه با مصوبات و مسئولیتشان عمل نمی کنند که مورد تذکر جدی قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: استان خوزستان در بحران آب و خشکسالی شدید قرار دارد این درحالی است که برخی از فرمانداران حساسیت این بحران برایشان جا نیافتاده و بی توجه هستند!

وی در ادامه بابیان اینکه در پی بروز بحران آب و کشاورزی، سازمان آب وبرق خوزستان تلاش و اهتمام زیادی دارد و امور را براساس کار کارشناسی به پیش می برد تاکید کرد:
وضعیت خوزستان در این بخش در شرایط عادی نمی باشد و سازمان آب وبرق باید ریسک پذیری بیشتر را اعمال کند!

شریعتی با تاکید بر اینکه برای مدیریت آب باید از ریسک هم استفاده کرد و شرایط سختی را برای کشاورزان ایجاد نکنیم اعلام کرد:
درحالی که بین دوسازمان آب وبرق وجهاد کشاورزی خوزستان نیاز به همکاری وهمراهی بیشتری است اما متاسفانه تاکنون این همکاری در پی بروز بحران آب توسط دو سازمان ایجاد نشده
و عرصه بر روی کشاورزان تنگ شده است!

رییس ستاد خشکسالی استان خوزستان با بیان اینکه یکی از مصوبات ستاد خشکسالی، ممنوعیت کشت شلتوک در حوزه کارون و دز می باشدافزود؛ اما مقرر شد که در حد تامین معیشیت کشاورزان و با نظارت سازمان جهاد کشاورزی کشت شلتوک انجام شود که بنا به گلایه کشاورزان؛سازمان آب وبرق خوزستان مانع از اجرای این تبصره ستاد خشکسالی شده واجازه کشت به کشاورزان را نداده است.

وی در ادامه با تاکید بر مدیریت بحران و مدیریت منابع آبی گفت: در نهایت نخیلات استان را نیز باحداقل شرایط باید نجات یابند.

🔸شریعتی درخصوص کشت شلتوک در بالا دست حوزه کارون و دز گفت: کسی حق کشت در بالا دست را ندارد و با همکاری مقامات قضایی با عاملین این کار برخورد خواهد شد!

وی همچنین با بیان اینکه تولید برق از منابع آبی استان اولویت اصلی ستاد خشکسالی خوزستان است، گفت: باید به تمام تصمیمات اتخاذ شده در این ستاد ب پایبند باشیم.
اگر دولتیها تصمیمات دولتی را عملی نکنند چگونه انتظار داریم که کشاورزان مظلوم به مصوبات ستاد مقید باشند!

شریعتی افزود:جهاد کشاورزی استان خوزستان به عنوان متولی کشاورزان باید فعالانه تر عمل کند. وقت بگذارد و طرف کشاورزان باشد و در عین حال مواجه شود با کشاورزانی که مدیریت بحران را رعایت نمی کنند!

نماینده عالی دولت در خوزستان با تاکید برمدیریت منابع آبی خواستار اتخاذ تدابیری منصفانه، مدبرانه و براساس حداقل های موجود توسط اعضای ستاد خشکسالی شد.

شریعتی در ادامه درخصوص کشت نیشکر ونیاز به آب گفت تا کنون آنچه که برای میزان مصارف آبی صنعت نیشکر تصمیم گیری شده برآن اساس نیز درحال اجرا است.

استاندار خوزستان در ادامه هشدار داد: در جهت کاهش مصرف برق ، طرح کاهش ساعات اداری در حال اجرا است،
از این رو با اداراتی که در این مقطع زمانی ، به صرفه جویی برق نپردازند برخورد قاطع و قانونی خواهدشد!


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار