بیشتر روستاهای هندیجان از برق، آب شرب سالم و گاز برخوردار شدند

کشاورزنیوز
تاریخ انتشار: یکشنبه 17 تیر 1397 | 09:48 ق.ظ
بیشتر روستاهای هندیجان از برق، آب شرب سالم و گاز برخوردار شدند بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بسیاری از خدمات اولیه و مورد نیاز مردم از جمله آب، برق به شکل گسترده‌ای توسط انقلابیون آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد و در حال حاضر برخی روستاهای هندیجان با جمعیت کم صاحب برق، آب شرب سالم و گاز هستند.

به گزارش تسنیم از بندر هندیجان، بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و با همت مسئولان هندیجان برخی روستاها احیا و از نعمت آب، برق، گاز بهره‌مند و برخی دیگر از روستاها با جمعیت کم از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شده‌اند.

نظام مقدس جمهوری اسلامی با تأکیدات فراوان بر احیا و آبادانی روستاها تأکید داشته و روستا را منبع تغذیه شهرها قرار داده‌اند. یعنی باید تولیدات خوراکی از روستاها به شهر ارسال شود. آبادانی روستاها یعنی تأمین مایحتاج مردم در شهر است.

در رژیم منحوس گذشته لطمات زیادی بر پیکره روستاها وارد شده بود که زمین‌های کشاورزی را به‌صورت های نامناسب یا توزیع یا بدون هیچ فعالیتی قرار می‌دادند تا روستاییان نتوانند کشاورزی کنند. اما انقلاب اسلامی بر حرکت روستاها تأکید فراوانی داشته است.

نظام اسلامی پیگیر رفع محرومیت از کل کشور است

غلام عباس دانش‌پژو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: از مجموعه تسنیمخوزستان و شهرستان هندیجان برادران و خواهران که در بحث رساندن اخبار جامعه به مردم فعالیت می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی افزود: از دهیاران زحمت‌کش روستاها در حوزه بخش مرکزی شهرستان هندیجان که انصافاً در این مجموعه به‌صورت شبانه‌روز تلاش کرده و در زمینهٔ‌های مختلف فعالیت می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم.

بخشدار مرکزی هندیجان بیان کرد: دهیاران جهت رفاه حال مردم روستا اکثر وظایف را تقبل می‌کنند. حدود ۱۵ ماه است که در منصب بخشداری مرکزی شهرستان هندیجان منصوب شده‌ام، این افتخار را داشته‌ام خدمتگزار خوبی برای مردم روستا باشم.

وی گفت: در ۱۵ ماه خدمت بنده، دهیاران، نماینده مردم در مجلس، استاندار خوزستان، فرماندار هندیجان و مدیرکل حوزه استان در بخش مرکزی خدمات بسیار خوبی در دولت تدبیر و امید همانند آب‌رسانی به روستای بو طاهری که بدون اعتبار بود، انجام شد.

دانش‌پژو عنوان کرد: آب‌رسانی به روستای بو طاهری حدود شش کیلومتر خط انتقال و سه کیلومتر شبکه داخلی نیاز داشت که انجام شد. بعد از ۴۰ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این روستا از آب شرب شیرین و با کیفیت از پشت سد کوثر بهره‌مند شد، این خط آب از دیلم که در راه هندیجان بوده تأمین‌شده است.

وی ادامه داد: جهت روستای غرابی اولیا اعتباری در سال‌های گذشته مصوب شده بود اما به دلیل عدم پیگیری راکد ماند اما خوشبختانه با کمک مسئولان کشور و استان، این روستا هم آبدار شد.

بعد از ۴۰ سال آب شرب سالم به روستای بو طاهری هندیجان رسید

بخشدار مرکزی هندیجان تصریح کرد: روستای صاحب آباد را در سال ۹۶ توانستیم برق‌دار کنیم. در سال ۹۷ در حال حاضر پیمانکار مجری طرح مشغول به کار است و روستای رگ سفید در چند روز آینده برق‌دار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه آب شرب خیلی از روستاهایی مانند چهلمنی، کره پا و چم تنگو در بحث شبکه داخلی مشکلات زیادی داشتند اما به طور کامل شبکه داخلی با انشعابات خطوط داخلی تعویض گردید و مشکلات برطرف شدند.

دانش‌پژو توضیح داد: مشکلات تا حد زیادی برطرف شد و پمپ‌های خوب و قوی در روستاها قرار داده‌ شده پمپ‌های قدیمی آب تعویض شده و مشکلات تا حد زیادی برطرف شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار