غصب نام کشاورزی توسط اتاق بازرگانی چتر حمایتی بر سر کشاورزان نیست!

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: دوشنبه 18 تیر 1397 | 01:38 ق.ظ
غصب نام کشاورزی توسط اتاق بازرگانی  چتر حمایتی بر سر کشاورزان نیست! کشاورزنیوز

در پی بی توجهی به جامعه کشاورزی؛

شعارهای تحول گرایی و توسعه خوزستان، به قدرت رسیدنددر حالی که جامعه کشاورزان با مشکلات فراوانی روبرو بوده و هستند، در این میان اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی همانند متولیان دولتی در این بخش، تنها نام کشاورزی را به یدک می کشد و کشاورزان مستضعف را با انبوهی از مشکلات رها کرده است!

علیرغم اینکه جامعه کشاورزان با مشکلات فراوانی از جمله بحران آب، عدم حمایت در خرید و فروش محصولات ، عدم بازاریابی محصولات و فرآورده های کشاورزی و ….. از سوی متولیان دولتی این بخش مواجه هستند، اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی نیز چتر حمایتی خود را آنچه که باید و شاید از سر کشاورزان برداشته است و این قشر تا حدودی به حال خود رها شده اند!

اتاقی که در سابق، نام آن اتاق بازرگانی صنایع ومعادن بود و به عنوان پارلمان بخش خصوصی شناخته می شد، درسال ۱۳۸۹ در اقدامی توسط دکتر خلیلیان وزیرجهادکشاورزی دولت احمدی نژاد، پیشنهاد تشکیل اتاق کشاورزی را به مجلس شورای اسلامی جهت تصویب ارایه داد؛ تا بلکه از این طریق تشکیلات اجتماعی قدرتمندی را برای بخش کشاورزی همانند اتاق بازرگانی ایجاد کنند.

این در حالی است که اتاق بازرگانی ضمن احساس خطر از ایجاد یک رقیب جدی با نام کشاورزی، با انجام یک لابی سنگین در مجلس موفق شد، پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی را ناکام بگذارد وعلاوه براینکه جلوی تشکیل اتاق در بخش مذکور را گرفت، بلکه نام کشاورزی را به دنباله اسم خود اضافه کرد و امروز اتاقی به نام اتاق بازرگانی صنایع معادن وکشاورزی وجود دارد که خود را پارلمان بخش خصوصی و حافظ منافع کلیه ی شعب رشته های اقتصاد کشور می داند.

اما در عمل به نظر می رسد،نام بخش کشاورزی تنها به عنوان زینت بخش اتاق بازرگانی بوده و ابزای برای رانت خواهی برخی مسئولین اتاق بازرگانی کشور می باشد.

چرا که در حالی هم اکنون بخش کشاورزی کشور در بدترین شرایط خود به سر می برد و تشکلهای بی خاصیت کشاورزی نیز کاری از پیش نمی برد، امید می رفت اتاق بازرگانی صنایع معادن وکشاورزی با استفاده از ابزار و قدرت سیاسی و لابی گری خود از بخش کشاورزی حمایت کند!

اما به نظر می رسد اتاق بازرگانی صنایع معادن وکشاورزی کشور تنها به فکر صدور مجوزها، معاملات وتجارت کلان خود می باشند وکشاورزان هیچ نفعی از این تشکلات نمی برند!

اتاق های بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی در خوزستان نیز به تبع وضعیت اتاق های کشور، اوضاع رقت بارتری در بخش کشاورزی را سپری می کنند و عملا چتری وجود ندارد تا جهت حمایت بر سر کشاورزان بگذارند!

این درحالی است که در آخرین انتخابات اتاق بازرگانی استان ، عده ای باشعار تحول گرایی،توسعه خوزستان ونفی رکود وسکونی که سالها بر اتاق بازرگانی حاکم بود به قدرت رسیده اند.

برخی‌نیز با داعیه دفاع از منافع برخی اقوام شریف استان و سوار براحساسات قومی مناصب را در دست گرفته اند اما متاسفانه آنها نیز برادران وخواهران کشاورز را فراموش نموده اند وغرق درتجارت ومنافع بازرگانی خود شده اند!

شایسته است، حال که این مدعیان بی عمل اینگونه بخش کشاورزی وکشاورزان مستضعف را درچنگال مشکلات ومسائل خود رها کرده اند، هرچه سریعتر نام کشاورزی را از سر درب ساختمان مرکزی اتاق بازرگانی صنایع معادن وکشاورزی پایین بکشند. تا این جامعه محروم بیش از این به امید توجه متولیان امر به انتظار ننشیند!


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار