آقای چنگلوایی،تکرار چند باره یک بازی دست بازیگر را رو خواهد کرد

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: یکشنبه 24 تیر 1397 | 21:58 ب.ظ
آقای چنگلوایی،تکرار چند باره یک بازی دست بازیگر را رو خواهد کرد کشاورزنیوز

در پی شکایت های مکرر چنگلوایی از رسانه ها؛

آقای چنگلوایی،تکرار چند باره یک بازی دست بازیگر را رو خواهد کرد

کشاورز نیوز؛طبق قانون اگر هر رسانه ای به فردی یا مسئولی یا سازمانی تهمت یا افترا بزند که نتواند آنرا ثابت کند، طبق قانون مطبوعات این عمل جرم تلقی شده و با شکایت طرف مقابل در دادگاه قابل رسیدگی است.

اما موضوعی که برخی کارشناسان رسانه ای را به فکر وا داشته ، این است که در میان تمام مدیران ومسئولین سازمان های استان رفتار وسکنات یکی از این مدیران در مورد رسانه ها ،غیر طبیعی است.

کسانی که به فضای رسانه ای استان احاطه دارند ،معتقدند شخص چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در مورد مطالب واخباری که در این بخش توسط رسانه ها منعکس می شود، واکنش های خاصی را نشان میدهد که در ادامه به بررسی روانشناختی آن خواهیم پرداخت.

فعالین بخش کشاورزی و رسانه ای حتما به یاد دارند ،سال گذشته در طی درج خبری در یکی از سایت های خبری مبنی بر اینکه رئیس سازمان جهاد کشاورزی فردی از منصوبین یکی از نمایندگان سابق را برای تصدی ریاست سازمان تعاون روستایی استان به مرکز معرفی کرده بود، از این رسانه شکایت نمود.
امری که اصولا جزء وظایف واختیارات ریاست سازمان کشاورزی استان میباشد و روسای ادارات زیر مجموعه ی سازمان های کشاورزی در هر استان از جمله تعاون روستایی،دامپزشکی،خدمات حمایتی وغیره ..با معرفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آن استان منصوب میشوند.

ودر ذات خود عمل مجرمانه ایی محسوب نمی شود ،بلکه جزء وظایف واختیارات رئیس سازمان جهاد کشاورزی است که رسانه ی مذکور به خاطر طرح این موضوع با شکایت چنگلوایی روبرو شد.

در مرحله ی بعد، در پی اقدام یکی از پرسنل سابق جهاد کشاورزی،در دعوت برخی از مدیران این سازمان به یک گروه فضای مجازی که مطالبی در جهت مخالفات با وزیر جهاد کشاورزی وعملکرد چنگلوایی در آن بحث میشد.
آقای چنگلوایی در اقدامی عجیب و سوال برانگیز به مدیران خود دستور داد به دادگستری شکایت نمایند؛ که فلان فرد مارا به گروه مجازی دعوت نموده که در آن علیه وزیر و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بحث می شود‌.
این شکایت که با تعجب مسولین بررسی کننده مواجه شد نیز به جایی نرسید و به شاکیان گفته شد، اگر قرار باشد دستگاه قضایی هر شخصی که فرد دیگری را به یک گروه مجازی دعوت کند،محاکمه نماید، تعداد پرونده های قضایی کشور به میلیارد می رسد.

و در مرحله دیگر، واکنشی که منجر به شکایت مدیریت جهاد کشاورزی در مورد مطلبی با عنوان پرداخت پاداشهای نجومی درج شده در تاریخ ۲۹ خرداد سال جاری و در سایت خبری تحلیلی کشاورز نیوز می باشد.

در این خبر به موضوعی که طی چند روز اخیر در فضای مجازی با عنوان پرداخت پاداشهای نجومی چنگلوایی به مجموعه معاونین خود با ذکر نام نشر داده می شد، پرداخته شد.

در این میان رسانه کشاورز نیوز، با رعایت قوانین حقوقی و مطبوعاتی به دنبال صحت و سقم این خبر بدون ذکر نام معاونین و دیگر پاداش بگیران چنگلوایی پرداخت.
و فضایی جهت تنویر افکار عمومی و دفاع از چرایی این عملکرد را برای این مدیر و زیر مجموعه خود ایجاد کرد تا هرگونه شائبه پاداشهای نجومی را پاسخگو باشند!
این در حالی است که متاسفانه روابط عمومی سازمان طویل و عریض جهاد کشاورزی از پاسخگویی و یا ارسال جوابیه امتناع کرد و بلکه به معاونین سازمان دستور داده شد به شکایت در دادگاه بر علیه مدیریت این پایگاه خبری اقدام نمایند.
هر چند اقدام معاونین و تشکیل چهار پرونده شکوائیه علیه یک‌ خبر که تنها هدف آن تنویر افکار عمومی بوده، غیر اصولی و غیر حرفه ای می باشد، موضوعی را در اذهان ایجاد کرده اند.
مگر دریافت پاداش از سوی یک مدیر، ماهیت مجرمانه دارد؟ که پرداخت و یا عدم پرداخت آن از سوی مدیر را غیر قانونی می دانند؟
و درج آن در رسانه ها را غیرقانونی تلقی می کنند که از ابزار قوه قضاییه برای برخورد با آن متوسل شده اند؟

در این بین با توجه به اینکه کشاورز نیوز هیچگونه نامی از دریافت کنندگان پاداش را در خبر ذکر نکرده بود، باید تاکید شود که یک رسانه حق پرسشگری و جستجوگری جهت اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی را دارد و هیچ ارگانی و نهادی حق دخالت و ایجاد خلل در عملکرد یک رسانه در این بخش را ندارد!
این درحالیست که دولت در جهت شفاف سازی قصد دارد درسامانه ای کلیه حقوق ومزایای کارمندان دولت راعلنی اعلام نماید.
نتیجه گیری:
نتیجه تمام موارد پیش گفته در یک مورد خلاصه می شود.
همگان می دانند که چنگلوایی جدا از عملکرد مدیریتی خوب یا بد وی که در آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت، یکی از باهوشترین و زیرکترین مدیران استان می باشد.
در این موضوع ، حتی اگر همکاران حقوقی اش به او نگفته باشند، او خوب می دانست و می داند که از این شکایت های سطحی چیزی به عمل نمی آمد و نخواهد آمد!
پس او به چه دلیل کوچکترین موضوع منتشر شده در رسانه ها مربوط به خود و سازمانش را به شکایت قضایی می کشاند؟؟؟

به نحوی که در یک بررسی اجمالی در پلیس فتا ، متوجه شدیم که قطورترین پرونده شکایت وارده از بین ادارات استان از رسانه های گروهی و مجازی به سازمان جهاد کشاورزی متعلق است
جواب این رفتارها بسیار ساده است.به نحوی که حتی هر فرد عادی می تواند درک کند که این اقدام بیشتر ناشی از نگرانی چنگلوایی از ورود رسانه ها به مسائل مهمتر در مورد عملکرد ایشان است.

به گونه ای که از نظر وی این شکایت ها تنها جنبه پیشگیرانه، بازدارنده و ارعابی برای رسانه هاست.تا از او در اذهان خبرنگاران و رسانه ها، یک مدیر با برخورد سخت متجسم نماید!
درحقیقت باید گفت هیچ کدام از موضوعات قبلی که منجر به شکایت شده کمترین ارزشی وجای نگرانی برای چنگلوایی نداشته ولی او میکوشد با ایجاد فضای رعب برای خبرنگاران ورسانه ها، آنها را ازورود به مسائل سازمانش دور کند .
چرا که احتمالا مشکلات ومسائلی در آن سازمان وجود دارد که ذره بین انداختن رسانه ها بر آنها خطرناک خواهد بود.
شاید سایر رسانه ها که در تمامی حوزه ها فعالیت می کنند، با این اقدام جناب مدیر ، عطای بررسی عملکرد خود و سازمانش را به لقایش ببخشند و وقت خود را به سایر حوزه های بی خطر با مدیران صبورتر تخصیص دهند!

اما رسانه خبری تحلیلی کشاورز نیوز به پشتوانه تعهد، تخصص و همچنین حمایت گسترده پرسنل سازمان جهاد کشاورزی و سایر ادارات زیر مجموعه که آخرین اطلاعات و مسائل خلاف منافع استان و نظام را به این رسانه منتقل می کنند، هرگز از این مسیر خارج نخواهد شد و در مورد این شکایت نیز نه تنها هر گونه پیشنهاد مصالحه را نخواهد پذیرفت، بلکه با کمال میل در دادگاه حاضر خواهد شد.
و همچنین به طور منظم از روزهای آینده در مورد عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان بررسی های خود را آغاز و به اطلاع عموم خواهد رساند!
در ادامه باید تاکید شود: در روزهای آتی، موضوع آمارهای منتشر شده حوزه کشاورزی در دوران ریاست چنگلوایی مورد بحث و بررسی پایگاه خبری تحلیلی کشاورز نیوز قرار خواهد گرفت!


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار