آیا رودخانه “نیسان” خشک شده است؟

کشاورزنیوز
تاریخ انتشار: چهارشنبه 3 مرداد 1397 | 09:24 ق.ظ
آیا رودخانه “نیسان” خشک شده است؟ معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: جریان آب ثابت و پایداری در رودخانه نیسان وجود ندارد و اگر شرایط برداشت آب در بالادست حوضه آبی کرخه به همین شکل ادامه پیدا کند، شاهد خشک شدن رودخانه نیسان خواهیم بود
مصطفی شبه در گفت‌وگو باخبرنگار – منطقه خوزستان، با هشدار نسبت به خشک شدن رودخانه نیسان در شهرستان هویزه اظهار کرد: شرایط استان خوزستان از نظر منابع آبی در حوضه کرخه به صورت نسبی بهتر از حوضه‌های دیگر است.
وی افزود: به علت کشت گسترده برنج در حوضه کرخه، شاهد آن هستیم تا هر میزان آبی که از این مخزن رهاسازی می‌کنیم به پایین‌دست این حوضه که رودخانه نیسان است، نمی‌رسد زیرا همه آب رها توسط این کشت‌های غیرمجاز برداشت می‌شود.
معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه آب بخشی از روستاهای هویزه و بستان از رودخانه نیسان تامین می‌شود، تصریح کرد: آبی که رهاسازی می‌شود تا به رودخانه نیسان برسد، با توجه به شکت‌های بالادست به این رودخانه نمی‌رسد و شرایط برای تامین آب روستاها در این بخش دشوار است.

شبه عنوان کرد: شاهد آن هستیم که جریان آب ثابت و پایداری در رودخانه نیسان وجود ندارد و اگر شرایط برداشت آب در بالادست حوضه آبی کرخه به همین شکل ادامه پیدا کند، شاهد خشک شدن رودخانه نیسان خواهیم بود.

منبع:ایسنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار