نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون: اردکانیان (وزیر نیرو) نظریه پرداز اصلی طرح های سد سازی و انتقال آب در کشور است

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: یکشنبه 7 مرداد 1397 | 08:58 ق.ظ
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون: اردکانیان (وزیر نیرو) نظریه پرداز اصلی طرح های سد سازی و انتقال آب در کشور است کشاورزنیوز
به گزارش کشاورزنیوز همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در نشست بررسی اثرات اجتماعی سد گتوند، جانمایی این سد را اشتباه دانست و اظهار کرد: طی مطالعات اولیه انجام شده محل احداث سد گتوند باید ۲۰ کیلومتر بالاتر صورت میگرفت و حتی مردم عادی منطقه می دانستند که محل فعلی سد هم جوار با معادن نمک است.
یوسفی افزود: از سوی دیگر سد گتوند کارشناسان، متخصصان و مشاوران زیادی در زمان احداث داشته است و سهوی اعلام کردن خطای مهندسی در جانمایی سد گتوند قابل پذیرش نیست و باید بررسی و ارزیابی گسترده تری در این امر صورت بگیرد.
عضو مجمع نمایندگان خوزستان وجود مافیای آب در ساخت سد گتوند را نیازمند تحقیقات و بررسی های بیشتر دانست و گفت: نمایندگان مجلس وظیفه دارند به این امور رسیدگی کنند و بجای پرداختن به مسائل انتصابات، تلاش خود را بر حل مشکلات عمده خوزستان بکار ببرند.
نماینده مردم اهواز در مجلس با شاره به اینکه مشکل سد گتوند از هر اختلاسی بدتر است، گفت: در سال های اخیر پیگیری جدی برای رفع مشکل سد گتوند از سوی نمایندگان مشاهده نکردم.
یوسفی یادآور شد: از وزیر نیرو در زمینه سد گتوند با اینکه در حیطه کمیسیون تخصصی ام نبود در مجلس طرح سوال کردم ولی توضیح مناسب و قابل قبولی دریافت نکردم و طبق قول داده شده قرار بود بعد از دو هفته توضیح لازم داده شود اما این اتفاق نیفتاد، به همین دلیل به دنبال طرح سوال مجدد از وزیر نیرو هستم.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون اشاره کرد: چگونه است زمانیکه گزینه وزات نیرو (بیطرف) با رای منفی نمایندگان مجلس رای نیاورد، در فاصله کوتاه دو ماهه اردکانیان (معاون سابق بیطرف) که نظریه پرداز اصلی طرح های سد سازی و انتقال آب در کشور است رای مثبت از مجلس میگیرد.
یوسفی اضافه کرد: من افتخار دارم جزء معدود نمایندگانی بودم که به اردکانیان وزیر نیرو با وجود اعلام حتمی بودن اخذ رأی اعتماد اردکانیان  به او رای منفی دادم و در مخالفت با او نطق کردم.
یوسفی به نبود برنامه مدون در جهت رسیدن به توسعه در کشور اشاره کرد و گفت: در کشور بیشتر کاریکاتور توسعه را اجرا می کنیم و این مسئله باعث شده تا بعد از گذشت مدت ها نه تنها به نتایج مطلوبی دست پیدا نکنیم بلکه دچار مشکلات بسیاری هم شده ایم.
نماینده مردم اهواز تصریح کرد: متاسفانه سد گتوند هیچ راهکار عملی برای علاج بخشی ندارد و حتی تخریب و برچیدن آن نیز خطرناک است و رها شدن آب شور ذخیره شده در مخزن سد، خوزستان را نابود خواهد کرد.
وی اضافه کرد: بسیاری از کشورهای دنیا سد را شکسته و آب را رهاسازی می کنند ولی رهاسازی نمک های کوه نمک (سازند گچساران) که توانایی تولید ۱۲۰ میلیون تن نمک را دارد، نتیجه ای جز نابودی استان خوزستان به دنبال نخواهد داشت.
یوسفی با انتقاد از اینکه همه مردم، مسئولان و نمایندگان از موضوع مهمی مثل سد گتوند غافل شدند، گفت: پیشنهاد می کنم در مکانی بسیار بزرگتر از مردم دعوت عمومی شود تا به بررسی این مشکل با حضور خود آنها بپردازیم چون گفتگوی با مردم و کسب مشاوره از آنها در مسائل اجرایی بزرگترین کمک است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار