آتش سوزی در هورالعظیم همچنان ادامه دارد ۵۰ تُن از آبزیان هورالعظیم در اثر خشکی و آلودگی تالاب تلف شدند

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: سه شنبه 9 مرداد 1397 | 22:00 ب.ظ
آتش سوزی در هورالعظیم همچنان ادامه دارد ۵۰ تُن از آبزیان هورالعظیم در اثر خشکی و آلودگی تالاب تلف شدند در آتش سوزی اخیر هورالعظیم علاوه بر اینکه بیش از ۵۰ تُن از آبزیان هور تلف شده اند گونه های ارزشمند جانوری مانند “گربه وحشی” و گراز نیز در اثر گرمای ناشی از این حادثه از دست رفته اند؛ اما مسوولان همچنان تلاشی برای گرفتن حقابه تالاب نمی کنند. به نظر می رسد علاوه بر آتش، اب آلوده ناشی از پساب ها در هور علت تلف شدن آبزیان است.

ناصر عبیات فعال محیط زیست خوزستان با اشاره به مطلب بالا درباره میزان خسارت های ناشی از آتش سوزی های اخیر در تالاب هورالعظیم به “کشاورزنیوز” گفت:« خسارت آتش سوزی های اخیر هور، بسیار زیاد بوده و گونه های جانوری کمیاب وارزشمندی در این حادثه از دست رفته اند. از جمله اینکه بیش از ۵۰ تُن از آبزیان هورالعظیم در این حادثه آتش سوزی تلف شده اند که شامل گونه های بومی “بنی”، “شلج”، “حمری” ، “شوچی”، “شانک” بوده است.»

او گفت:« چندین قلاده “گربه وحشی” که یکی از گونه های بسیار کمیاب هورالعظیم است نیز در این حادثه از دست رفته اند. علاوه بر آن، در حدود ۸ راس گراز نیز در این حادثه تلف شده و جان خود را از دست داده اند.»

این فعال محیط زیست از مسوولان خواست که نسبت به گرفتن حقابه هورالعظیم از کرخه بیش از این کوتاهی نکنند و با گرفتن سهمیه قانونی آب این تالاب، جلوی خسارت های بعدی را بگیرند.

    

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار