اطلاع رسانی دیر هنگام ستاد تنظیم بازار!

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 مرداد 1397 | 19:53 ب.ظ
اطلاع رسانی دیر هنگام ستاد تنظیم بازار! کشاورزنیوز

اطلاع رسانی دیر هنگام ستاد تنظیم بازار!

نوشدارو بعد از مرگ سهراب!

قیر فروشی که نتوانست تاثیری بر شبکه عرضه و تقاضای گوشت بگذارد

اصرار و دخالت مدیر کل امور اقتصادی استانداری بر فعالیت یک فرد خاص برای تامین مایحتاج مردم با کدام دلیل و توجیه اقتصادی؟

معاونت امور اقتصادی بگوید، چرا سهمیه خوزستان از ۱۵ تن گوشت وارداتی به ۷ تن رسید!

درحالی که ستاد تنظیم بازار استان خوزستان برای تثبیت قیمت ورفع خلل ایجاد شده درشبکه عرضه وتقاضای فرآورده گوشتی از آذرماه سال گذشته تاکنون اقدام به دریافت سهمیه گوشت گرم وارداتی از استرالیا بانرخ دولتی نموده است، اما کمیته اطلاع رسانی ستاد تنظیم بازار، با گذشت بیش از ۸ ماه از این اقدام، امروز خبرتوزیع این گوشت در سطح مناطق مختلف کلانشهر اهواز را در فضای مجازی به اطلاع رساند!

اطلاع رسانی دیر هنگام ستاد تنظیم بازار خوزستان از مصوبه دولتی مبنی بر واردات گوشت گرم جهت تنظیم بازار و تعدیل شبکه عرضه و تقاضای این فرآورده، ابهامات و سوالاتی را در اذهان عمومی تداعی کرد!

دقیقا دو روز بعد از اینکه پایگاه خبری تحلیلی کشاورز نیوز، خبر تعیین یک قیر فروش برای توزیع گوشت گرم وارداتی از سوی استانداری خوزستان را نشر داد، کمیته اطلاع رسانی ستاد تنظیم بازار بعد از سکوت بیش از ۸ ماه از وجود چنین گوشتی و عرضه در مناطق مختلف پرده برداری نمود!

 

براساس این گزارش؛ باتوجه به ضرروت تامین گوشت، درپی بروز کمبود و گرانی این فرآورده دامی در راستای تنظیم بازار ، سازمان جهاد کشاورزی برطبق مصوبه ستاد تنظیم بازار استان وهمسو با اتخاذ تدابیر کشوری، اقدام به واردات گوشت گوسفندی به میزان هفته ای ۱۵ تن نموده اما استانداری خوزستان به عنوان رئیس ستاد تنظیم بازار، با دخالت غیرکارشناشی واصرار برفعالیت یک قیر فروش، کار توزیع گوشت گرم وارداتی را به این فرد واگذار نمود.

علاوه بر اینکه این گوشت به صورت مناسب وعادلانه بین شهروندان توزیع نشده بلکه قیر فروش به دلیل نداشتن امکاناتی از قبیل سردخانه و… آنچه که شاید و باید، نتوانست جواب حمایت ها واصرار مجموعه معاونت امور اقتصادی استانداری خوزستان را بدهد!

به گفته ی برخی منابع آگاه، عملکرد ستادتنظیم بازار استان در زمینه واردات گوشت گرم گوسفندی نتوانسته تاثیرمثبتی بر بازار این فرآورده درسطح خوزستان بگذارد.

این منابع موثق اظهار دارند،
به دلیل عدم توانایی عامل توزیع گوشت در اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار و از سویی دیگر سکوت وحمایت مدیرکل امور اقتصادی استانداری خوزستان دربرابر این ناتوانی،سهمیه گوشت گرم وارداتی استان خوزستان از هفته ی ۱۵ تن به ۷ تن رسیده است!

گوشتی که خوزستانی ها تا پیش از این، نه طعم آنرا چشیده اند ونه به چشم خود دیده اند.

عدم اطلاع رسانی ستاد تنظیم بازار و قیر فروش از شبکه های منتخب توزیع گوشت وارداتی درسطح مناطق از یک سو واز سویی دیگر عدم تایید شرکت پشتیبانی امور دام برای ادامه فعالیت مباشر توزیع به دلیل ایجاد خلل در بازار عرضه وتقاضا، منجر به سوء استفاد کاسبان و دلالان از این فرآورده دامی شده است.

به گونه ای که شهروندان‌، نمی دانند کدام گوشت داخلی،کدام وارداتی، و کدام نر‌خ مصوب دولتی و یا نرخ آزاد است!

حال باید پرسید،اصرار و دخالت مدیر کل امور اقتصادی استانداری خوزستان بر فعالیت یک فرد خاص برای تامین مایحتاج مردم با کدام دلیل و توجیه اقتصادی بوده است؟

معاونت امور اقتصادی استانداری نیز از میزان تاثیرگذاری توزیع گوشت وارداتی بر بازار عرضه و تقاضا و کنترل قیمت ها گزارشی را برای تنویر افکار عمومی ارایه بفرماید و بگوید آیا از عملکرد زیر مجموعه خود، در تامین مایحتاج اولیه شهروندان اطلاع دارد؟


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار