اقدام نیشکر دهخدا در بستن آب به روی کشاورزان غیرقانونی است

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 مرداد 1397 | 09:11 ق.ظ
اقدام نیشکر دهخدا در بستن آب به روی کشاورزان غیرقانونی است رئیس شورای شهرستان اهواز اقدام شرکت نیشکر دهخدا در بستن رودخانه به روی کشاورزان را اقدامی غیرقانونی و غیرشرعی برشمرد.

پسندیده نیست که کشاورزان محروم از آب که با درک شرایط موجود قصد داشتند برای تامین معیشت خود اقدام به کشت محصولات کم آب بری مانند ماش و لوبیا کنند این گونه مورد بی مهری شرکت نیشکر دهخدا قرار گیرند.

وی افزود: بستن آب از سوی شرکت نیشکر دهخدا با کیسه های نایلونی پر از ماسه که روز گذشته رخ داد، جای تاسف و تامل بسیار دارد.

مروانی بیان کرد: شرکت نیشکر دهخدا که یک شرکت قانونمدار است؛ متاسفانه دیروز بدون رعایت قانون با یک اقدام غیراخلاقی آب را به روی کشاورزان بست و عملا نشان داد که فقط به فکر منافع شرکت است و با زیر پا گذاشتن قانون و عدم رعایت توزیع عادلانه آب، منافع شرکت دهخدا را برتر و ارجح تر از کشاورزان می داند.

وی ادامه داد: از طرفی جای تامل دارد که چرا مسئولان شرکت نیشکر دهخدا در این شرایط سخت اقتصادی و فشار سیاسی دشمنان به جای آرامش دادن به وضع موجود و بدون توجه به تبعات اقتصادی و امنیتی دست به کارهایی می زنند که با احساسات کشاورزان بازی شود. آیا حفظ امنیت و آرامش جامعه برای این دست مدیران اهمیت ندارد؟

رئیس شورای شهرستان اهواز با اشاره به اینکه بارها اعلام کرده ایم که انتقال آب از سرشاخه های خوزستان تبعات اقتصادی زیادی برای استان دارد، گفت: همین مدیرانی که امروز آب را به شکل غیرقانونی به روی کشاورزان می بندند و فقط آب را برای خود می خواهند در گذشته در برابر موضوع انتقال آب هیچ واکنشی نشان نمی دادند و حاضر نبودند با مردم و کشاورزان هم صدا شوند و ظاهرا مطمئن بودند انتقال آب ضرری برای آنها نخواهد داشت.

مروانی با اشاره به اینکه برخی از کارگران نیشکر دهخدا این اقدام شرکت در بسته شدن مسیر آب کشاورزان را به استانداری ربط می دهند، تاکید کرد: ما از همین جا از استاندار خوزستان می خواهیم جلوی این اقدام غیرقانونی گرفته شود و اجازه ندهد شرکت های نیشکری دست به هر کاری بزنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار