پساب نیشکر فرصتی برای پرورش ماهی است

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: پنجشنبه 25 مرداد 1397 | 13:27 ب.ظ
پساب نیشکر فرصتی برای پرورش ماهی است رئیس شیلات خرمشهر با اشااره به خشکسالی موجود در استان و لزوم صرفه جویی در آب گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی موجود در کشور و کم شدن آب شیرین، باید از منابع دیگری مانند پساب‌های نیشکر در استان نیز استفاده کرد

احمد علی پناه در گفت‌وگو با خبرنگار، درباره وضعیت پرورش ماهی در شهرستان خرمشهر اظهار داشت: رها سازی آب از بالا دست و پشت سدها راهکاری برای نجات مراکز پرورش ماهی خرمشهر است همچین نباید از بالا دست و پشت سد آب را به تدریج رهاسازی کنند زیرا مصرف کننده‌های مانند شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر آب را برداشت می‌کنند و به انتهای رودخانه و استخرهای پرورش ماهی آب کافی نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به کاهش دبی آب کارون شوری به شدت افزایش یافته افزود: ایستگاه‌های پمپاژ فاز ۱ و ۲ مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان غیرفعال شده‌اند و ادامه این روند شرایط را بدتر خواهد کرد که با افزایش تلفات ماهی مواجه خواهیم شد.

رئیس شیلات خرمشهر بیان کرد: از تمام پرورش دهندگان ماهی در خواست شد تا تراکم ماهی استخرها را کم و محصول ماهی را قبل از تلف شدن به بازار عرضه کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی موجود در کشور و کم شدن آب شیرین، باید از منابع دیگری مانند پساب‌های نیشکر در استان نیز استفاده کرد.

علی پناه تصریح کرد: استفاده از گونه‌های مقاوم در برابر شوری آب راهکاری مهم برای رونق اقتصادی مزارع پرورشی است. همچنین با مطالعات انجام شده، پرورش گونه‌های ماهی در پساب‌های نیشکر یک فرصت برای استفاده از پساب است و انتظار می‌رود پرورش دهندگان در اینباره ورود کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار