رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان بیان کرد: ورود مستقیم فاضلاب کشتارگاه سنتی دام بهبهان به فاضلاب شهری

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 مرداد 1397 | 14:39 ب.ظ
رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان بیان کرد: ورود مستقیم فاضلاب کشتارگاه سنتی دام بهبهان به فاضلاب شهری رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: فاضلاب کشتارگاه سنتی به صورت مستقیم وارد فاضلاب شهری می شود که مشکلات بهداشتی زیادی را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار، امیر محمدپور شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای سلامت خوزستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان بهبهان با مشکلات بهداشتی زیادی مواجه است که رفع آنها نیازمند توجه مدیران استانی و اجرایی شدن مصوبات شورای سلامت استان است.

وی با اشاره به مشکلات بهداشتی کشتارگاه سنتی دام در بهبهان بیان کرد: فاضلاب کشتارگاه سنتی به صورت مستقیم وارد فاضلاب شهری می شود که مشکلات بهداشتی زیادی را در پی داشته است.

محمدپور گفت: کشتارگاه صنعتی این شهرستان به رغم تجهیزات خوب خریداری شده و برخورداری از مکان مناسب، با مشکلات شخصی مواجه است که برای حل این مشکلات پیشنهاد می شود تمکلک این کشتارگاه به سیستم دولتی واگذار شود.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش بارندگی و استفاده آب در حوزه کشاورزی و صنعت، استان خوزستان با بحران آب آشامیدنی مواجه است از این رو باید نسبت به ترمیم فرسودگی ۵۰ درصدی انشعاب های آب اقدام کرد تا از هدررفت آب جلوگیری به عمل آید.

همچنین در این جلسه معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی بهبهان، فرسودگی تأسیسات آبرسانی و مشکلاب آب روستایی، عرضه مواد غذایی به صورت دوره گردی، عرضه تریاک و دخانیات در سفره خانه ها و اماکن عمومی، وجود سگ های ولگرد در سطح شهر و عدم برخورداری از بازرچه عرضه آبزیان را از جمله مشکلات شهرستان بهبهان برشمرد و گفت: علاوه بر رفع این مشکلات این باید احداث کارخانه بازیافت و تفکیک از مبداء همچنین احیاء کمربند سبز را در این شهرستان مورد توجه قرار داد.

محسن شبرو با بیان اینکه آتش سوزی زباله ها در فصل تابستان در محل جمع زباله ها موجب اعتراض مردم شده است به محل دفن زباله در بهبهان اشاره و عنوان کرد: زمینی که قرار است محل دفن زباله بهبهان شود به شهرداری تحویل داده شده است اما همچنان بحث جابجایی و ایجاد سلول های لازم وجود دارد.

وی با اشاره به مشکل کشتارگاه سنتی دام در بهبهان گفت: متأسفانه ادبیات شورای سلامت در حال تغییر است اگر تذکری به دستگاه اجرایی داده شود، شاهد مداخله همان دستگاه اجرایی در تصمیم گیری ها هستیم و صورت مسئله به نحوی تغییر می کند


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار