شبکه آب آشامیدنی امیدیه اصلاح می‌شود

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: شنبه 3 شهریور 1397 | 17:07 ب.ظ
شبکه آب آشامیدنی امیدیه اصلاح می‌شود فرماندار امیدیه گفت: مشکل آب تمامی نقاط شهرستان تقریبا برطرف شده و آن‌چه باقی مانده تنها مشکلات مربوط به فرسودگی شبکه است.

به گزارش خبرنگار؛ سیدمهران رفیعی امروز در اجتماع مردم امیدیه اظهار داشت: وجود مشکلات متعدد در بخش آب امیدیه قابلیت ایجاد وضعیتی مثل خرمشهر و آبادان را داشت که با مدیریت و برنامه‌ریزی به موقع بخش‌های مختلف کنترل و برطرف شد.

وی افزود: در حال حاضر تقریبا مشکل آب تمامی نقاط شهرستان حل شده و آن‌ چه باقی مانده است مشکلات مربوط به فرسودگی شبکه است.

رفیعی در توضیح اقدامات انجام‌ شده برای برطرف کردن این مشکل بیان کرد: اخذ دو هفته‌ای مجوز حفر دو چاه در بخش جایزان که با انتقال ده هزار متر مکعب به امیدیه همراه بود تا حدود زیادی مشکل آب شهرستان را حل کرد, افزایش سه هزار مترمکعب از سمت آب جنوب شرق و رساندن ظرفیت آن به شانزده هزار مترمکعب دیگر اقدام انجام‌ شده در این راستا بود و با جداسازی آب امیدیه از خط رامشیر که باعث افزایش ۴۰۰۰ متر مکعبی این خط می‌شود این مشکل به طور کامل حل خواهد شد.

وی همچنین به برنامه پنج ساله برای انتقال آب از سدکوثر اشاره کرد و افزود: اقدامات مذکور منجر به حل کامل مشکل آب تا زمان انتقال آب از سد کوثر که برنامه پنج ساله‌ای برای آن تدوین شده خواهد شد و در حال حاضر مشکل آب در شهرستان حل شده و قدم بعدی حرکت به سمت اصلاح شبکه است.

شهرک انرژی دیگر سرفصل عنوان شده فرماندار امیدیه در این سخنرانی بود که در توضیح آن گفت: استقرار قطعی شهرک انرژی در زمین امیدیه طی جلسات متعدد به تصویب رسید و ساخت آن پس از پایان مطالعات و جذب سرمایه‌گذار آغاز خواهد شد.

وی همچنین به شهرشدن بخش میانکوه که در حال حاضر تنها یک نقطه جمعیتی و فاقد شهرداری و شورای شهر است اشاره و بیان کرد: پرونده شهرشدن میانکوه در وزارت کشور در حال بررسی و آماده ارسال به هیئت دولت است.

پل گدارچیتی که کار ساخت آن به درازا کشیده دیگر عنوان مطرح شده در این جلسه بود که رفیعی در رابطه با آن عنوان کرد: اختلاف مالی شدید یک میلیارد و ششصد میلیون تومانی که بین پیمانکار و اداره راه‌وشهرسازی به وجود آمده بود برطرف شده و تنها مشکل موجود, مشکل مالی و عدم وجود بودجه برای دادن به پیمانکار است که با حل این مشکل کار ساخت پل که تاحدودی پیش رفته به اتمام خواهد رسید.

وی در ادامه به پروژ‌ه‌هایی که همزمان با هفته دولت کلنگ‌زنی خواهند شد اشاره کرده و افزود: اصلاح شبکه آب شرب منطقه علی‌آباد و شهرک شهیدبهشتی که اعتبار پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی برای آن در نظر گرفته شده به همراه تکمیل و بازسازی شبکه فاضلاب و اجرای انشعابات مسکن مهر از اقداماتی هستند که همزمان با هفته دولت کلنگ زنی شده و کار احداث آن‌ها شروع خواهد شد.

رئیس شورای تامین امیدیه درباره پروژه‌هایی که حاصل همکاری یک ساله مشترک فرمانداری و دیگر بخش‌های شهرستان به‌خصوص شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز آغاجاری است گفت: اجرای خطوط لوله و سرچاهی مربوط به تزریق گاز در مخزن کرنج با اعتبار سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، ۱۴ کیلومتر خط تزریق مارون تا بوستر امیدیه با اعتبار دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و آسفالت معابر روستاهای بخش مرکزی(حبابه, خیط عماره, دونه, چاه‌سالم) در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پروژه‌های آسفالت معابر روستاهای بخش جایزان با اعتبار یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، بهسازی معابر روستاهای بخش مرکزی با اعتبار ۷۹۰ میلیون تومان، احداث بخش جراحی بیمارستان امام رضا با اشتغال‌زایی برای ۱۵ نفر با اعتبار ۲۳۸ میلیون تومان و نهال‌کاری, آبیاری, مراقبت و نگهداری بیولوژیک آبخیزداری با اعتبار ۴۸۵ میلیون تومان اجرایی خواهند شد.

رفیعی ادامه داد: پروژه‌های اصلاح شبکه و توسعه و کاهش تلفات در روشنایی معابر شهری و روستایی با اعتبار سه میلیارد تومان، زیرسازی, جدول‌گذاری و آسفالت محوطه پارکینگ گلزار شهدای بخش جایزان با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان، پیاده‌سازی بلوار شهدا با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان، نیزارزدایی و احداث کانال در میانکوه بااعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و احداث زمین چمن مصنوعی چاه‌سالم با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان در زمره دیگر پروژه‌ها قرار می‌گیرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار