احتمال طغیان بیماری‌های اسهالی در شمال و شرق خوزستان در پی مشکلات آب شرب

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: یکشنبه 4 شهریور 1397 | 10:02 ق.ظ
احتمال طغیان بیماری‌های اسهالی در شمال و شرق خوزستان در پی مشکلات آب شرب رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به مشکلات بهداشتی آب شرب در مناطق روستایی شمال و شرق خوزستان گفت: اگر این وضعیت آب آشامیدنی در مناطق روستایی ادامه پیدا کند، طغیان بیماری‌های اسهالی را نه تنها در شمال و شرق خوزستان بلکه در برخی دیگر از مناطق استان نیز خواهیم داشت.
دکتر شکرالله سلمان‌زاده در گفت‌وگو باخبرنگار؛با اشاره به مشکلات آب آشامیدنی در خوزستان، اظهار کرد: در شمال و شرق خوزستان و عمدتا در مناطق روستایی دهدز و ایذه مشکلات آب آشامیدنی وجود دارد.
وی تصریح کرد: تعدادی از روستاهای خوزستان فاقد سیستم لوله‌کشی آب هستند و در تعدادی از روستاها که لوله‌کشی آب دارند نیز آب خام وارد شبکه آب می‌شود و متولی تامین آب ندارند. همچنین در برخی مناطق با وجود دستگاه کلرزنی آب، گاهی با افت کلر آب یا رسیدن کلر به صفر مواجه می‌شویم.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: مشکلاتی که در آب آشامیدنی این روستاها وجود دارد موجب شده است که موارد طغیان برخی بیماری‌های اسهالی را مشاهده کنیم. در اوایل سال جاری نیز طغیان بیماری هپاتیت آ را در شمال استان خوزستان داشتیم.
سلمان‌زاده بیان کرد: اگر این وضعیت آب آشامیدنی در مناطق روستایی ادامه پیدا کند، طغیان بیماری‌های اسهالی را نه تنها در شمال و شرق خوزستان بلکه در برخی دیگر از مناطق استان نیز خواهیم داشت.
وی گفت: با توجه به مشکلاتی که در تامین آب شرب سالم در مناطق روستایی وجود دارد، این موضوع چندین بار در شورای سلامت استان خوزستان مطرح شده است و در برخی مناطق مشکل برطرف شده است اما باید اقدامات در این زمینه تسریع یابد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: در مناطقی که آب سالم وجود ندارد، شرکت آب و فاضلاب روستایی باید در روستاها با تانکرهای آبرسانی آب توزیع کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار