پیش بینی اداره اقتصاد و دارایی ؛کسب ۴۶ هزار میلیارد ریال از محل درآمدهای عمومی در خوزستان

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: سه شنبه 6 شهریور 1397 | 22:58 ب.ظ
پیش بینی اداره اقتصاد و دارایی ؛کسب ۴۶ هزار میلیارد ریال از محل درآمدهای عمومی در خوزستان کشاورزنیوز

پیش بینی اداره اقتصاد و دارایی ؛

کسب ۴۶ هزار میلیارد ریال از محل درآمدهای عمومی در خوزستان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان گفت: پیش بینی شده که امسال از محل درآمدهای عمومی ۴۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در خوزستان درآمد کسب شود.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کشاورز نیوز؛ مسعود صدری روز سه شنبه در نشست خبری در سرسرای اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان بیان کرد: در چهار ماه نخست امسال ۱۳ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال در خوزستان از محل درآمدهای عمومی به دست آمد.

وی گفت: ۹۰ درصد این درآمد از محل درآمدهای مالیاتی، ۴.۵ درصد از محل درآمد نیروی انتظامی و یک درصد نیز از گمرک است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان بیان کرد: پارسال ۱۱۰ درصد درآمدهای عمومی تحقق یافت و کسری دستگاه های اجرایی نیز از این محل جبران شد.
صدری همچنین با اشاره به تخصیص سه درصد درآمد حاصل از نفت به خوزستان گفت: مبلغ مصوب از محل سه درصد درآمد نفت به خوزستان، ۱۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است که ۶۵ درصد این مبلغ به استان تخصیص یافته است که ۲۶ درصد آن به صورت نقدی و باقی این مبلغ به صورت اوراق خزانه است.
وی در ادامه با اشاره به بدهی ها و مطالبات خوزستان از دولت بیان کرد: تا تاریخ ۱۳ مرداد امسال میزان بدهی خوزستان به دولت ۴۲۴ هزار ۸۰۰ میلیارد ریال و میزان مطالبات استان از دولت نیز ۴۶۵ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان درادامه با اشاره به ثبت اموال دولت توسط دستگاه های اجرایی در سامانه سادا گفت: شناسایی و ثبت دارایی های منقول وغیرمنقول دولت توسط دستگاه های اجرایی در سامانه سادا در حال انجام است که از کل ۳۰۵ هزار اموال دولت که توسط دستگاه های اجرایی که در کشور در این سامانه ثبت شده ۲۰ هزار و ۷۳ مورد مربوط به خوزستان است که در این بخش خوزستان رتبه نخست کشور را دارد.
وی افزود: همچنین برای ساماندهی اتومبیل ها در ادارات در سال ۹۶ مجوز خرید ۱۳۸ خودرو صادر شد که این رقم در سال ۹۷ به ۱۰۴ مجوز رسید و تعداد مجوز فروش خودروهای ادارات در خوزستان از ۸۱۰ مورد در سال ۹۶ به ۳۴۳ مورد در امسال رسید.
صدری گفت:در مجموع ۱۲ هزار و ۲۴۷ خودرو در ادارات خوزستان وجود داشت که از این تعداد چهار هزار و ۸۰ خودرو از سیستم ادارات خارج شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان درادامه با اشاره به الکترونیکی شدن خزانه داری بیان کرد: سیستم پرداخت حقوق در دستگاه ها تغییر یافته و واریزی حقوق تمامی دستگاه ها توسط بانک مرکزی انجام می شود از این رو صدور چک به بانک ها برای پرداخت حقوق بسیارکاهش یافته است.
صدری افزود: صدور چهار هزار و ۸۵۱ فقره چک پرداخت حقوق در سال ۹۴ در خوزستان به صدور ۱۰ فقره چک در سال ۹۷ تاکنون کاهش یافته است.

** سه میلیارد و ۲۱ میلیون و ۶۷۱هزار دلار صادرات از خوزستان
معاون امور گمرکی اداره کل گمرکات خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: در پنج ماه نخست امسال ،سه میلیارد و ۲۱ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۳۰۴ دلار که ارزش وزنی آن هفت میلیون و ۴۶۷ هزار و ۳۳۳ تن بود، صادرات از خوزستان انجام گرفت.
علی قبادی افزود: میزان واردات نیز در این مدت ۲ میلیارد و ۸۱۵ میلیون و ۷۱۹ هزار دلار به ارزش وزنی ۶ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۸۶ تن بوده است.
وی با اشاره به اینکه اداره گمرک مجری ارایه میزان قاچاق انجام گرفته به خوزستان نیست گفت: گمرک مسئول بررسی ارزش کالای توقیفی است و انبار کردن کالا در گمرک منع قانونی و بخشنامه ای ندارد.
وی افزود: گمرک خوزستان جایگاه سوم را در کشور در میزان صادرات و واردات دارد.
معاون حسابرسی مالیاتی شهرستان های اداره کل امور مالیاتی خوزستان نیز بیان کرد: پارسال ۵۶هزار میلیارد ریال سهمیه وصولی مالیات داشتیم که از این میزان ۹۲ درصد وصول شد.
احمد عطاری افزود: مهم ترین مشکل در حوزه مالیات بحث فرهنگ سازی پرداخت مالیات است که از فرار مالیاتی جلوگیری می کند.
وی گفت: مردم اطلاع ندارند که مالیات هایی که دریافت می شود در کجا هزینه می شود؛ اگر این اطلاع رسانی انجام شود فرار مالیاتی کاهش می یابد و در توسعه و پیشرفت خوزستان بسیار تاثیر گذار است.
وی بیان کرد: ۷۵ درصد فعالیت های اقتصادی خوزستان مربوط به شرکت نفت است و اگر شرکت های وابسته به نفت در پرداخت مالیات همکاری لازم را داشته باشند تاثیر زیادی در توسعه استان خواهد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار