۱۸۰۰میلیارد ریال برای طرح های اشتغال روستایی خوزستان مصوب شد

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: یکشنبه 11 شهریور 1397 | 18:29 ب.ظ
۱۸۰۰میلیارد ریال برای طرح های اشتغال روستایی خوزستان مصوب شد معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی خوزستان گفت: یک هزار و۸۰۰میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای ۵۹ طرح اشتغال روستایی خوزستان مصوب شد.

رضا عبیات  در گفت و گو با خبرنگار افزود: این تسهیلات بانکی با کارمزد چهاردرصد امسال به متقاضیان طرح های روستایی در زمینه بسته بندی محصولات کشاورزی و باغی ، پرورش قارچ ، طیور بومی و صنایع دستی خوزستان پرداخت خواهد شد.
وی پیش بینی کرد از محل پرداخت این تسهیلات ۴۲۰ فرصت شغلی جدید برای جوانان روستاهای خوزستان ایجاد شود.
معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی خوزستان با اشاره به اینکه طرح های اشتغال زای روستایی می تواند سبب تثبیت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها شود گفت: ظرفیت های زیادی برای اشتغال روستایی در خوزستان وجود دارد که در صورت تامین اعتبار و همکاری بانک ها می توان طرح های اشتغال زا را افزایش داد.
عبیات افزود:احداث صنایع پایین دست کشاورزی همچون بسته بندی و فرآوری در استان خوزستان کاملا احساس می شود که با رونق این بخش می توان برای افزایش درآمد کشاورزان و اقتصادی تر کردن این بخش برنامه ریزی کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان چندی پیش در یک نشست خبری با اشاره به ظرفیت خالی صنایع بسته بندی و فراوری در این استان گفت: برای افزایش درآمد کشاورزان و جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی از ‘مزرعه تا سفره’ در خوزستان ، راهی جز توسعه صنایع مرتبط با بخش کشاورزی وجود ندارد.
مجلس شورای اسلامی در قالب قانون بودجه سال ۱۳۹۷ ، به دولت اجازه داد از محل صندوق توسعه ملی ۱.۵میلیارد دلار برای اشتغال در مناطق روستایی کشور برداشت کند.
حدود ۱/۳ میلیون نفر از جمعیت ۴.۷میلیون خوزستان در چهار هزار پارچه آبادی سکونت دارند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار