مدیریت منابع اب باعث افزایش تولید محصولات زراعی در سال بی ابی بوده است

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: جمعه 16 شهریور 1397 | 17:27 ب.ظ
مدیریت منابع اب باعث افزایش تولید محصولات زراعی در سال بی ابی بوده است کشاورزنیوز

‎به گزارش کشاورزنیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری کارون, در آیین اختتامیه اولین جشنواره استانی برداشت رطب و خرما به میزبانی شهرستان کارون در روستای ابودبس ، فرماندار کارون اظهار داشت: شهرستان کارون پس از برگزاری موفقیت آمیز جشنواره برداشت انگور ، حال جشنواره استانی برداشت خرما را با استقبال بی نظیر میهمانان داخلی و خارجی برگزار نمود.
‎معصومه خنفری گفت :علیرغم گرمای شدید و
‎طاقت فرسا و نیز کمبود منابع ابی ، با مدیریت صحیح اب ازجمله اجرای ۸۰۰ هکتار ابیاری تحت فشار و همکاری شایسته کشاورزان ، توانستیم در تولید محصولات شیرین خود از جمله انگور، خرما و سایر میوه ها و تولیدات کشاورزی افزایش تولید داشته باشیم .
فرماندار کارون ادامه داد مرغوبترین نوع خارک ، رطب و خرمای برحی در سواحل شرقی رودخانه کارون تولید میشود که بسیار شیرین و دانه درشت است .
وی در خصوص وجه تسمیه روستای ابودبس گفت : دبس یعنی شیره خرما و شیرینترین شیره خرما از گذشته های دور در همین روستا تولید می شده است .
خنفری همچنین علت شیرین بودن خرمای ساحل شرقی کارون را نزدیکی این نخلستانها به اب رودخانه عنوان کرد و گفت قبل از اینکه اب اراضی شور را طی کند این نخلستانها را ابیاری می کند.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ظرفیتهای استان و حمایت از تولید عنوان کرد و گفت خوزستان رتبه دوم تولید و رتبه اول صادرات خرما در کشور را دارد و می توان با حمایت از نخلداران ، توسعه نخیلات و معرفی بهترین نمونه های خرما و صنایع جانبی ان ، در افزایش تولید و ایجاد فرصتهای شغلی و رونق اقتصادی مبتنی بر ظرفیتهای داخلی تاثیر گزار بود.
وی در پایان از تمامی عوامل دست اندر کار برگزاری این جشنواره و حمایتهای بیدریغ استاندار محترم تقدیر و تشکر نمود.
لازم بذکر است این جشنواره به همت فرمانداری کارون و همکاری دستگاههای اجرایی شهرستان و حمایت استانداری خوزستان به مدت ۲ روز در روزهای ۱۴ و ۱۵ شهریور ۹۷ در روستای ابو دبس شهرستان کارون برگزار گردید ؛ شهرستانهای خرماخیز استان نیز در این جشنواره انواع خرماها و صنایع جانبی ان ، صنایع دستی و موسیقی های بومی محلی خود را به معرض نمایش گذاشتند که با استقبال بی نظیر مهمانان داخلی و خارجی مواجه گردید. برگزاری سمینار علمی ، تقدیر از نخلداران نمونه استان ، نخلستان گردی و برداشت خرما از دیگر برنامه های این جشنواره بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار