سازمان آب وبرق: کشت با تاخیر انجام می‌شود

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: شنبه 17 شهریور 1397 | 19:13 ب.ظ
سازمان آب وبرق: کشت با تاخیر انجام می‌شود سرپرست معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با رد احتمال عدم کشت پاییزه در استان گفت: ممکن است کشت پاییزه امسال به تعویق بیافتد اما احتمال این‌که کشت انجام نشود، وجود ندارد و کشاورزان هرچند با تاخیر کشت خواهند کرد.

حمیدرضا لشکری در گفت‌وگو با خبرنگار؛ با اشاره به بحث کشت پاییزه در خوزستان اظهار کرد: مقدماتی در خصوص بحث تخصیص آب مورد نیاز کشت پاییزه کشاورزان انجام گرفته و قرار است تا پیش از جلسه جمع‌بندی این موضوع در ستاد بحران استان، با سازمان جهاد کشاورزی صحبت‌های لازم در خصوص منابع آبی انجام بگیرد.

وی با اشاره به این‌که برای کشت پاییزه هنوز تصمیم‌گیری خاصی اتفاق نیفتاده است، افزود: قرار است در این هفته با سازمان جهاد کشاورزی استان جمع‌بندی‌های نهایی را انجام بدهیم و سپس این جمع‌بندی‌ها را در ستاد بحران استان نهایی کنیم.

سرپرست معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با رد احتمال عدم کشت پاییزه در استان عنوان کرد: ممکن است کشت پاییزه امسال به تعویق بیافتد اما احتمال این‌که کشت انجام نشود، وجود ندارد و کشاورزان هر چند با تاخیر کشت خواهند کرد.

لشکری ادامه داد: منتظر هستیم باران‌های موثری که مدنظر هستند اتفاق بیافتند تا شرایط منابع آبی در استان بهبود پیدا کند و پس از آن کشت انجام شود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر وضعیت منابع آبی استان وضعیت خوبی نیست، گفت: اگر قرار باشد شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند، قطعا در بحث کشت پاییزه با مشکل مواجه خواهیم بود و به این دلیل به دنبال آن هستیم کشت‌های پاییزه با تاخیر انجام شود تا شاهد بهبود وضعیت منابع آبی استان باشیم.

سرپرست معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: اگر کشت با اندکی تاخیر انجام بگیرد مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد اما اگر کشاورزان زود کشت کنند و شاهد بارش باران نباشیم و وضعیت منابع آبی نیز به همین شکل باشد، قطعا با خسارت‌های جدی مواجه خواهند شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار