آب کانال های شبکه آبیاری شمال خوزستان وصل شد

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: یکشنبه 18 شهریور 1397 | 07:33 ق.ظ
آب کانال های شبکه آبیاری شمال خوزستان وصل شد دبیر نظام صنفی کشاورزان دزفول گفت: آب کانال های شبکه آبیاری شمال خوزستان که از بامداد امروز شنبه برای انتقال آب به جنوب استان قطع شده بود، دقایقی پیش وصل شد.

بهمن دریکوندی در گفت و گو با خبرنگار افزود: به محض اعلام مصوبه شورای تامین استان خوزستان مبنی بر قطعی آب کانال های آبیاری شمال خوزستان، این موضوع از طریق پیامک و فضای مجازی به کشاورزان اطلاع رسانی شد ولی به طور قطع کشاورزان زمان کافی برای آبیاری مزارع خود نداشتند و همین موضوع منجر به اعتراض آنها شد.
وی اظهار داشت: کشاورزان دزفول در اعتراض به قطع آب کانال های کشاورزی صبح امروز در محل سد تنظیمی علی کله و شرکت آبیاری در جاده بن جعفر تجمع کردند و خواستار وصل شدن آب برای آبیاری مزارع خود شدند.
دبیر نظام صنفی کشاورزان دزفول افزود: خوشبختانه با همکاری مسئولان محلی شهرستان دزفول از دقایقی پیش آب کانال های آبیاری شمال خوزستان وصل شد.
وی از مسئولان تقاضا کرد درصورت اقدام و اجرای چنین مصوباتی زمان لازم برای اقدامات کشاورزان را در نظر داشته باشند تا محصولات کشاورزی خسارت نبینند.
رییس نظام صنفی کشاورزان دزفول نیز در این باره گفت: در صورتی که کشاورزان تازه کشت انجام داده اند قطع آب کانال های آبیاری منطقی نیست زیرا زمانی که کشت انجام می شود باید بین ۲ تا سه روز آب روی زمین کشاورزی باشد و زمین سیراب شود.
عبدالرحیم شمس آبادی از مسئولان خواست از آب مازاد برای تامین آب آشامیدنی مناطق جنوبی خوزستان و نخیلات آنها استفاده کنند زیرا در صورت استفاده از آب ورودی شهرستان دزفول، کشاورزان منطقه دچار مشکل می شوند.
وی از مسئولان درخواست کرد درصورت نیاز و برنامه قطعی آب، موضوع را از یک هفته قبل اطلاع رسانی کنند تا کشاورزان زمان کافی برای آبیاری مزارع خود داشته باشند.
طبق مصوبه شورای تامین استان خوزستان، برای کم کردن شوری آب آشامیدنی پایین دست و تامین آب نخیلات جنوب استان قرار بود آب کانال های کشاورزی شبکه آبیاری شمال خوزستان از نخستین ساعت بامداد امروز شنبه به مدت ۷۲ ساعت قطع شود.
شرکت بهره برداری از شبکه آبیاری دز دارای بیش از ۱۸ هزار مشترک است و حدود ۱۸۰ هزار هکتار زمین کشاورزی تحت پوشش دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار