سهم خوزستان از اعتبارات اشتغال روستایی کشور۴۵۰ میلیارد تومان است

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: یکشنبه 18 شهریور 1397 | 18:50 ب.ظ
سهم خوزستان از اعتبارات اشتغال روستایی کشور۴۵۰ میلیارد تومان است استاندار خوزستان با اشاره به سهم ۴۵۰ میلیاردی استان از اعتبارات اشتغال روستایی و عشایر کشور، گفت: این مساله یک فرصت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق عشایری خوزستان است و باید از آن به خوبی بهره برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزنیوز، غلامرضا شریعتی در سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر خوزستان که امروز ۱۸ اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم نگاهی به اقتصاد و تولید داشته باشیم، می‌توانیم از تعاونی‌ها به عنوان یک رکن در این زمینه‌ها نام ببریم. تعاون در بخش توسعه و حضور مردم در بحث اشتغال نقش بسیار موثری را ایفا می‌کند و در این راستا می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی افزود: حضور مردم در صحنه اجتماعی می‌تواند به سبکبار شدن دولت کمک و از سنگین شدن هزینه‌ها جلوگیری کند و در این زمینه به دولت در بحث صرفه‌جویی هزینه‌ها کمک شایانی کند. مردم می‌توانند با حضور خود در بخش‌های مختلف از جمله تعاونی‌ها به عنوان حلقه اتصال میان سازمان‌ها و ادارات عمل کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به این‌که تعاونی‌ها باعث می‌شوند از بخشی‌نگری و ایجاد خلاء میان مردم و دولت جلوگیری شود، تصریح کرد: موفقیت تعاونی‌ها در گرو سیاستگذاری صحیح مسوولان و واگذاری برنامه‌ریزی‌ها به مردم و تعاونی‌ها است. روحیه جمعی و ایجاد شبکه‌های ارتباطی مطلوب از خصوصیات مردم و تعاونی‌ها است و باید به این مسایل نگاه جدی داشت.

شریعتی با بیان این‌که خوزستان دارای پتانسیل‌های بسیار مطلوبی در بخش تعاونی‌ها است، ادامه داد: این‌که خوزستان در دو سال متوالی دارای چهار تعاونی برتر ملی است نشان از توان و ظرفیت بسیار خوب استان در بحث تعاونی‌ها است.

وی با اشاره به نقش تعاون در توسعه اقتصادی و اثرگذاری آن بر رشد اقتصاد، گفت: سیاست توسعه قبل از هر چیزی تمرکز بر افزایش تولید داخلی و ملی است. در این زمینه هرگونه اقدامی در این راستا باید برای رسیدن به چنین اهدافی باشد تا شاهد رشد جامعه در مسایل اقتصادی و همچنین افزایش تولید ملی در کشور باشیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: تعاونی‌های تولیدی می‌توانند با تجمیع اندک سرمایه اعضا، اعتبار مالی را در خدمت تولید ملی بیاورند و به افزایش تولید کمک کنند. نقش تعاونی‌ها در حوزه توسعه اقتصادی، بازاریابی و فروش بر کسی پوشیده نیست و باید به این مسایل توجه جدی شود.

شریعتی با اشاره به این‌که دولت امسال یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال در مناطق روستایی و عشایری کشور اختصاص داده است، گفت: سهم استان خوزستان از این عدد حدود ۴۵۰ میلیارد تومان است که به بانک‌ها ابلاغ شده و فرصت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق عشایری است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار