تجهیز یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به روش‌های نوین آبیاری

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: سه شنبه 20 شهریور 1397 | 09:52 ق.ظ
تجهیز یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به روش‌های نوین آبیاری رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک گفت: تا کنون بیش از یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به روش‌های نوین آبیاری، مجهز شده اند.

به گزارش خبرگزاری، کشاورزی و خدمات مختلف آن، همواره نقشی مهم در حوزه تامین غذایی و توسعه اقتصادی ایران اسلامی داشته و طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی در کشور به جهت خودکفایی و تقویت تولیدات آن به اجرا رسیده است.

شهرستان اندیمشک نیز در این حوزه دارای ظرفیت و استعدادهای مختلف و متنوعی است، این شهرستان ضمن برخوداری از اقلیمی خاص و بهره‌مندی از زمین‌های حاصل‌خیز در مجاورت دو سد و دریاچه بزرگ دز و کرخه قرار گرفته است.

این شهرستان علاوه بر ظرفیت‌های اقلیمی و طبیعی پر تعداد، دسترسی مناسبی به مسیرها و مرزهای ریلی و جاده‌ای داخلی و برون‌مرزی دارد و اکنون بیش از گذشته، نام و آوازه خود را در چرخه تولیدات کشاورزی مطرح و بیان می‌کند. در همین راستا با رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک در زمینه کشت‌های نوین کشاورزی و برخورداری این شهرستان از روش‌های نوین آبیاری به گفت‌وگو پرداختیم.

توجه به توسعه کشت‌های نوین و حفاظت از منابع آبی کشور، اولویت امسال شهرستان اندیمشک در حوزه تولیدات کشاورزی و ایجاد اشتغال این عرصه است

سید هدایت‌الله موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک، اظهار داشت: توجه به توسعه کشت‌های نوین و حفاظت از منابع آبی کشور اولویت امسال شهرستان اندیمشک در حوزه تولیدات کشاورزی و ایجاد اشتغال در این عرصه است.

وی با بیان این که به همین جهت، توسعه کشت‌های نوین گلخانه‌ای در شهرستان اندیمشک مورد توجه قرار گرفته است، افزود: پیش از این دومین گلخانه هیدروپونیک شهرستان اندیمشک با اعتبار یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با اشاره به پرداخت تسهیلات و حمایت مالی از کشاورزان و سرمایه گذاران این حوزه، عنوان کرد: برای احداث دومین گلخانه هیدروپونیک اندیمشک بخش خصوصی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی سرمایه گذاری کرده است.

وی با بیان این که برای احداث دومین گلخانه هیدروپونیک اندیمشک ۳۴۰ میلیون تومان اعتبار از محل تسهیلات بانکی به بخش خصوصی اختصاص یافته، گفت: با بهره برداری از این واحد تولیدی امکان تولید بیش از ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در شهرستان اندیمشک فراهم و بیش از ۷ فرصت شغلی نیز ایجاد شد.

از سرمایه گذاران استان خوزستان و کشور برای حضور در شهرستان و شکوفایی ظرفیت‌های متعدد اندیمشک در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی آن دعوت و حمایت می‌شود

موسوی با اشاره به لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران برای حضور در حوزه تولیدات کشاورزی و صنایع تبدیلی این حوزه، کشت گلخانه‌ای را روشی به روز و کارآمد برای ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان اندیمشک دانست و بیان کرد: کشت گلخانه‌ای امکان تقویت میزان تولیدات کشاورزی در کشور را بیش از گذشته فراهم می‌کند.

وی با بیان این که در کشت گلخانه‌ای علاوه بر برگشت سرمایه و بازتاب مالی امکان توسعه کشت و افزایش صادرات محصولات کشاورزی فراهم و از منابع آبی و طبیعی شهرستان حمایت و حفاظت می‌شود، افزود: از سرمایه گذاران استان خوزستان و کشور برای حضور در شهرستان و شکوفایی ظرفیت‌های متعدد اندیمشک در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی آن دعوت و حمایت می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با اشاره به کاهش مصرف آب با افزایش کشت گلخانه‌ای، ادامه داد: از ابتدای امسال بیش از ۲۵ طرح آبیاری تحت فشار در اندیمشک به بهره‌برداری رسیده و بیش از ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به روش‌های نوین آبیاری مجهز شدند و با پیگیری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان، شاهد توسعه خدمات حوزه کشاورزی در تمام مناطق شهری و روستایی هستیم.

سه هزار فرصت شغلی در حوزه کشاورزی اندیمشک ایجاد شده است

وی با بیان این که تاکنون بیش از ۵۵ میلیارد ریال کمک بلا عوض به کشاورزان شهرستان اندیمشک به جهت اجرای طرح‌های آبیاری نوین اراضی کشاورزی پرداخت شده است، گفت: روش‌های نوین آبیاری در کاهش هزینه های تولید اثر‌گذار است و از کشاورز حمایت می‌کند به همین جهت از تمام ظرفیت‌های ممکن برای توسعه خدمات این حوزه در شهرستان استفاده می‌کنیم.

موسوی با اشاره به این که در پرداخت تسهیلات مورد نیاز کشاورزان شهرستان به جهت استفاده از روش‌های نوین آبیاری و تغییر کشت‌های سنتی هیچ‌گونه محدودیتی نداریم و از کشاورزان شهرستان برای تغییر روش‌های سنتی به روش‌های نوین دعوت و حمایت می‌‌‌کنیم، خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک یه سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده اند.

وی با بیان این که طبق بررسی‌های صورت گرفته و با تجهیز هر هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به روش‌های نوین آبیاری امکان ایجاد سه فرصت شغلی مستقیم و غیر‌مستقیم فراهم می‌شود، افزود: تا کنون بیش از سه هزار فرصت شغلی در شهرستان اندیمشک در این عرصه ایجاد و به جهت توسعه خدمات این حوزه و افزایش توان اقتصادی خوزستان با همکاری مسئولان جهاد کشاورزی استان و دیگر مسئولان محلی تلاش و برنامه‌ریزی کردیم.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به این که طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته و به صورت سالیانه باید بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به روش‌های آبیاری نوین، مجهز کرد، گفت: امسال و با حمایت مقام معظم رهبری و با اجرا و تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان خدمات این حوزه در شهرستان تقویت می‌شود.

منبع:تسنیم


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار