تولید خرما در آبادان به نصف رسید

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: سه شنبه 20 شهریور 1397 | 17:00 ب.ظ
تولید خرما در آبادان به نصف رسید مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان گفت: کمبود و شوری آب در آبادان باعث شد تا خرمای تولید شده در شهرستان امسال حدود ۵۰ درصد کاهش داشته باشد.

ناجی شعیب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار؛با اشاره به آغاز عملیات برداشت خرما از نخلستان های این شهرستان، اظهار کرد: برداشت خرما از نخلستان های آبادان از ۵ شهریورماه آغاز شده است و عملیات برداشت تا اواسط مهرماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: کمبود و شوری آب در آبادان باعث شد تا خرمای تولید شده در شهرستان امسال حدود ۵۰ درصد کاهش داشته باشد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان تصریح کرد: سطح نخیلات در آبادان حدود ۱۳ هزار هکتار است که از این میزان حدود ۱۱ هزار هکتار نخیلات بارور هستند و حدود ۲ هزار هکتار نیز نخیلاتی هستند که به مرحله باردهی نرسیده‌اند.

شعیب زاده ادامه داد: امسال پیش بینی می کردیم که سال خوبی برای برداشت خرما در آبادان باشد و ما بتوانیم حدود ۸۰ هزار تن خرما برداشت کنیم. اما متاسفانه با مشکلاتی که در بحث شوری و کمبود آب به وجود آمد، در خوشبینانه ترین حالت حدود ۴۰ هزار تن خرما برداشت خواهیم کرد.

وی گفت: به دلیل کمبود و شوری آب و همچنین وزش بادهای گرم و عدم وجود رطوبت در شهرستان، خسارت های فراوانی به محصول خرمای آبادان وارد شد و این مساله علاوه بر کاهش تولید، در بحث کیفی محصولات نیز اثر گذار بود


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار