تعاون روستایی چه دارد که تغییر مدیران آن سخت یا غیرممکن است؟

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: سه شنبه 27 شهریور 1397 | 20:02 ب.ظ
تعاون روستایی چه دارد که تغییر مدیران آن سخت یا غیرممکن است؟ کشاورزنیوز

تعاون روستایی چه دارد که تغییر مدیران آن سخت یا غیرممکن است؟

تغییر مدیر تعاون روستایی دزفول پس از ۹ سال

دخالت های تامل برانگیز برای جلوگیری از تغییر مدیریت تعاون روستایی!

یک منبع خبری در تعاون روستایی دزفول به پایگاه خبری تحلیلی کشاورز نیوز اطلاع داد، امروز رضا هودگر پس از حدود ۹ سال مدیریت بر تعاون روستایی دزفول وثبت رکورد بیشترین میزان مدیریت بریک شهر درتاریخ خوزستان، جای خود را به حاج موسی دزفولی نژاد کسی که بدون شک بخش عمده ای از رونق کشاورزی کنونی دزفول مدیون اوست، سپرد.

بر اساس این گزارش؛ اغلب صاحب نظران، مطلعند که تقریبا اکثریت مطلق زیر ساخت های تعاون روستایی دزفول حاصل اقدامات و تلاش های دزفولی نژاد در دوره ی مدیریتی قبلی وی در دهه ی ۸۰ می باشد.

وی که از نیروهای متعهد،متدین وبشدت خوشنام دزفول می باشد،به معمار تعاون روستایی نوین دزفول اشتهار دارد وصاحب طرح و ایده های نو جهت تحول و جهش در بخش کشاورزی دزفول می باشد.

طبق اطلاعاتی که از تعاون روستایی دزفول به کشاورزنیوز رسیده، این انتصاب قرار بود که چند وقت پیش رخ بدهد که با دخالت های عجیب و غریب و بی سابقه ی برخی مقامات استانی و حتی کشوری منتفی شد .تا نهایتا امروز این جابه جایی صورت بپذیرد.

برای افکار عمومی و فعالان بخش کشاورزی این سوال پیش می آید، باب شدن این مدیریت های طولانی و مقاومت درمقابل جابجایی آنها درتعاون روستایی چیست؟

به طور مثال، مدیر تعاون روستایی شوشتر باحدود ۸ سال مدیریت در حوزه شوشتر و گتوند و مدیرتعاون روستایی دزفول پس از ۹ سال ، به سختی حاضر شدند که جای خود را به مدیریت جدید بدهند.

از ادارات تعاون روستایی که بگذریم دراتحادیه های تعاون روستایی شهرستانها بعنوان کانون واقعی ثروت و قدرت  (جهت اطلاع خوانندگان اتحادیه های تعاون روستایی در شهرستانها از مجموع شرکتهای تعاون روستایی شهرستان ایجاد میشوند وتمام منابع مالی،امکانات واملاکی که به اسم تعاون روستایی شناخته میشود متعلق به اتحادیه های تعاون روستایی است بطور مثال حتی ساختمانی که در بلوار گلستان بعنوان سازمان تعاون روستایی استان شناخته میشود متعلق به اتحادیه تعاون روستایی استان است ورییس اتحادیه استان مهندس افسر دیر بعنوان مدیرعامل میتواند مدیرکل دولتی را بیرون کند چرا که ملک متعلق به اتحادیه هست.سازمان تعاون روستایی تنها حق نظارت دارد ولاغیر)نیز وضعیت مشابهی حاکم است.

چندی پیش،تغییر مدیرعامل اتحادیه اهواز (که عضو هیئت مدیره اتحادیه تعاون روستایی استان نیز بود)
پس از ۱۰ سال مدیریت با مقاومت یک لابی قدرتمند به سختی مقدور شد.

البته لازم به ذکر است ، افسردیر مدیر عامل اتحادیه قدرتمند و ثروتمند تعاون روستایی استان با بیش از ۱۰ سال سابقه ی مدیریت، بالاترین دوران مدیرعاملی را داشته است.

(مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی اهواز،دزفول، وشوشتر هرسه جز هیئت مدیره ۵ نفره اتحادیه تعاون روستایی استان خوزستان به عنوان ثروتمندترین
وقدرتمندترین اتحادیه تعاون روستایی کشور هستند که می توانند افسردیر را در سمتش ابقا و یا برکنار می نمایند.)

به هرحال؛ این میزان مقاومت و اعمال فشارهای غیرعادی و غیر طبیعی،
جهت جلوگیری از تغیر مدیران تعاون روستایی واتحادیه تعاون روستایی شهرستان های که اتحادیه هایشان عضو هیئت مدیره اتحادیه تعاونی روستایی استان هستند سوال برانگیز بوده و مهمترین سوال این است؛ مگر این تعاون روستایی چه دارد که دست زدن به مهره هایشان چنین سخت است!


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار