آقای چنگلوایی این تبعیض است یا اشتباه فاحش مدیریتی؟ / هر دم از این باغ بری می رسد!

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: سه شنبه 3 مهر 1397 | 19:53 ب.ظ
آقای چنگلوایی این تبعیض است یا اشتباه فاحش مدیریتی؟ / هر دم از این باغ بری می رسد! کشاورزنیوز

آقای چنگلوایی این تبعیض است یا اشتباه فاحش مدیریتی؟ / هر دم از این باغ بری می رسد!

جلسه شورای کشاورزی استان خوزستان با دستور کار اصلی برنامه کشت پاییزه استان در سال زراعی ۹۸-۹۷ ،سرانجام در روز یکشنبه ۱/۷/۹۷ در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد.

این جلسه طبق معمول با عدم دعوت از تنها رسانه تخصصی بخش کشاورزی استان یعنی کشاورز نیوز‌جهت انعکاس واقعیت ها تشکیل شد که با توجه به اینکه این رسانه تنها رسانه ایست که به اعداد و ارقام و اطلاعات واقعی از درون سازمان جهاد کشاورزی آگاهی دارد ،عدم علاقه سازمان جهادکشاورزی در جلسه ای که چنگلوایی میخواست آمارهای سال قبل سازمانش را ارائه قابل فهم است.

کشاورز نیوز؛گزارش می دهد؛ در این جلسه، کیخسرو چنگلوایی به ارائه گزارش تولید محصولات پاییزه سال قبل پرداخت و باز هم میزان تولید گندم استان را با رقم چند صد هزار تن بیشتر از میزان خریداری شده توسط دولت اعلام نمود و استاندار شریعتی نیز کما فی السابق تنها شنونده آمارهای طلایی مدیرکل همشهری اش بود.

در مورد این آمارهای ارائه شده، کشاورز نیوز در روزهای آینده بصورت فنی و آنالیزوری بیشتر خواهد نوشت! اما نکته عجیبی که نیازمند پاسخگویی فوری سازمان جهاد کشاورزی استان بوده، نحوه دعوت از تشکل های صنفی کشاورزان است! چرا که تنها تشکلهای کشاورران ۵ شهر خاص دعوت شده اند.

تشکلهای صنفی استان شامل انجمن صنفی کشاورزان، خانه کشاورز استان، نظام صنفی کشاورزی استان و شورای هماهنگی تشکلهای استان بوده، هر چند که رسماً اعلام کرده اند به دلیل بدعهدی مدیریت استانداری و اجرای گزینشی مصوبه ستاد خشکسالی این نهاد مادر، خصوصاً عدم اقدام استاندار جهت اجرای بند ۱۴ مصوبه ستاد خشکسالی مورخ ۱۸/۲/۹۷ در مورد پرداخت معوض کشت به کشاورزان محروم از آب همانند استان اصفهان و همچنین بدلیل سیاستهای بشدت ضد کشاورزی دولت روحانی در بی توجهی و تضییع حقوق بخش کشاورزی تا پایان دولت روحانی در هیچ جلسه استانداری شرکت نخواهند کرد و به این نتیجه رسیده اند از بیرون سالن های جلسه باید خواسته های کلی کشاورزان را مطالبه کنند!

ظاهراً برای پر کردن این خلا و دادن مشروعیت عرفی به جلسه شورای کشاورزی استان مدیران سازمان جهاد کشاورزی تصمیم به دعوت از صنوف شهرستان ها می گیرند.

این در حالی است که؛ متاسفانه در اقدامی غیرقابل توجیه سازمان جهاد کشاورزی، تنها از چند شهرستان خاص و احتمالاً لاکچری برای حضور در جلسه دعوت می کند و شهرستان هایی که اتفاقاً مشکلات عمده تری داشته و دارند مورد بی مهری قرار گرفته و دعوت نمی شوند.

در این جلسه فقط از تشکلهای شوش، دزفول، اندیمشک، بهبهان و اهواز دعوت می شود.

این که شبهه تبعیض بوده و چنگلوایی باید فوراً توضیح دهد و یا رفع ابهام کند و یا از کشاورزان سایر نقاط استان پوزش بطلبد به دلایل زیر است:

۱- اگر در این جلسه هدف شهرهای شمال استان بوده اند؟ پس بهبهان و اهواز برای چه دعوت شدند و شوشتر و گتوند کجایند؟

۲-اگردر این جلسه هدف حوزه کارون و دز است، پس بهبهان چرا دعوت شده است و شوشتر و گتوند و باوی و خرمشهر و آبادان چرا دعوت نشدند؟

۳- اگر دراین جلسه هدف شهرهای دارای آب کافی برای کشت پاییزه اند و مثلاً می گوییم حوزه مارون و زهره و جراحی مشکل آب دارند، پس حوزه کرخه چرا دعوت نشده است یا شوشتر و گتوند و باوی که قبل از اهواز است کجایند؟

۴- اگر هدف برنامه ریزی برای کشت پاییزه و مدیریت مصرف آب به علت صرفه جویی بوده، پس شهرهای پایین دست مثل آبادان و خرمشهر و شادگان که بیشتر لازم به توجیه بوده اند چرا دعوت نشدند؟

۵- اگر دراین جلسه هدف دعوت یک شهرستان به نمایندگی ازبقیه شهرستانهای هر منطقه جغرافیایی استان بوده، پس چرا از۳شهر شمالی ویک شهر شرقی ویک شهر مرکزی دعوت شده چرا از غرب وجنوب استان هیچ شهری دعوت نشده؟

به هر طریق که به این اقدام جهاد کشاورزی استان که به عنوان دبیر جلسه ، دعوت کننده بوده است نگاه می کنیم به یک فرمول منطقی برای دعوت نمی رسیم مگر آنکه از معیارها و اصول فنی فاصله بگیریم و به تعلق خاطرها فکر کنیم!

اینکه مثلاً خیالپردازی کنیم معاون تولیدات گیاهی امضا کننده دعوتنامه خود زاده شمال استان هستند یا رییس سازمان سالها مدیر شوش بوده یا اینکه شهر زادگاه استاندار و مدیرکل باید حتماً باشد یا مثلاً اهواز را بخاطر اینکه پایگاه مرد پر مدعای مثلاً حامی کشاورزان (مسعود اسدی) است را نمی شود از قلم انداخت و یا به میزان رابطه دوستی و حمایتی نمایندگان شهرستان های مدعو با رییس سازمان جهاد کشاورزی فکر کرد.

خوب قطعاً آنقدر که حسنوند نماینده اندیمشک به رییس سازمان جهاد کشاورزی استان محبت دارد قطعاً مختار و ثامری ندارند، حال هر چه چقدر وضعیت کشاورزی آبادان وخرمشهر پر مخاطره باشد.
اینگونه سازمان جهاد کشاورزی باید در جایگاه عدالت تصمیم بگیرد یا گزینشی عمل کرده‌ و یا دچار یک اشتباه فاحش مدیریتی اما بدون غرض شده که در هردوصورت باید فورا از کشاورزان شهرستانهای مغفول مانده عذر خواهی نماید!

مگر اینکه استدلال منطقی دیگری باشد که کشاورز نیوز آماده دریافت جوابیه سازمان محترم جهاد کشاورزی استان جهت انعکاس آن می باشد. هر چند سازمان جهاد کشاورزی استان بیش از علاقه به پاسخگویی و تنویر افکار عمومی، علاقه مفرطی به دستگاه قضا و طرح شکایت علیه رسانه و منتقدین خود دارد!


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار