تشــییع وحدت بخــش/نوشتاری ازدکتر غلامرضا شریعتی

کشاورزنیوز
تاریخ انتشار: چهارشنبه 4 مهر 1397 | 08:48 ق.ظ
تشــییع وحدت بخــش/نوشتاری ازدکتر غلامرضا شریعتی کشاورزنیوز_ نوشتاری به قــلم دکتر غلامـرضا شریعتی، استــاندار خوزستان

سر مقاله رونامه شرق چهارشنبه ۴ مهر ۹۷

تشــییع وحدت بخــش

نوشتاری به قــلم دکتر غلامـرضا شریعتی، استــاندار خوزستان

 

دیروز آسمان اهواز وعــده گاه فرشتگان بود. فرشتگانی که نوای ” سَلامٌ عَلَیْکُمْ بِما صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ” سر دادند و به شهیدانی که خوزستانِ صبــور در مسیر استقامت، وحدت، همدلی و اقتدار میهن، تقدیم ایرانِ عزیز اسلامی کرده بود، درود و سلام فرستادند.

خوزستان در صبح روز دوم مهرماه ۹۷ پوشیده از اشک بود و خیابان های اهواز از حسینیه ثارالله تا بهشت شهدا، سرشار از غم فراق و دوری، افتخار و سربلندی، عشق و اندوه، سرافرازی و خشم و دلتنگی و ایمان بود. فرزندان پاکِ سرزمیـنِ دلاور مردان دفاع مقدس که ناجوانمردانه در آتش ترور و کینه توزی عوامل استکبار به خون غلطیده بودند، بر شانه های داغ دار آکنده از مهــر و مهربــانی ِمادران، پدران، برادران و خواهرانشان تشییع شدند.

دیروز با گٌل و بــوسه شهیدان غیور حادثه تروریستی اهواز را به میهمانی خدا فرستادیم و در گوششان زمزمه کردیم که سلام ما را به سالار شهیدان برسانند و حکایت کربلای اهواز را برای آقایمان حسین (ع) روایت کنند،حکایتی که در نیمروز ۳۱ شهریور ماه بر اهواز گذشت و نامردمی و نامردی گلوله هایی که بلـوار قدس شهرمان را از خون سرو قامتانمان رنگین ساخت.

گرچه دلمان برای شهدایمان تنگ می شود اما هنگامه آتشی که در محرم الحرام اهواز به تیــرِ ترور پیشه گان رقم خورد، به جهانیان ثابت کرد که پیوند انقلاب و مردم ناگسستنی است و هیچ نیرنگ و دسیسه ای نخواهد توانست صفوف اقتدار و عزت این مرز و بوم را در هم بشکند.

تشییع وحدت بخش شهدای تروریستی اهواز در مهرماه مانـدگارِخوزستان، تجلی اراده مردمی بود که شکوهمندانه، تبلور ایمان خویش در حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران را در پیش روی چشمان اهریمن صفتان به نمایش گذاشتند. حضور یکپارچه اقـوام و طوایف خوزستانی با همدلی و اتحادی لبریز، ثابت کرد امروز کسانی که به دنبال خط کشی، حصار کشی و دیوار کشی های قومی هستند با مشروعیت انقلاب اسلامی ایران و مردم خوزستان زاویه دارند.

رهبر معظم انقلاب فرمودند که دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی موظفند با سرعت و دقت دنباله‌های جنایتکاران را تعقیب و آنان رابه سرپنجه قضائی کشور بسپارند که این رسالت مهم با عزمی جدی و همگانی در حال انجام است و اعلام می داریم که در حال حاضر احاطه امنیتی کامل و جامعی در استان خوزستان وجود دارد و شماری از این عوامل تروریستی شناسایی شدند که گزارش کامل آن در وقت مناسب توسط سیستم های امنیتی و اطلاعاتی به افکار عمومی اعلام می شود و عاملان این جنایت به سزای پلیدی های خود خواهند رسید.

در مراسم تشییع شهدای گرانقدر ترور در اهواز، سراسر ایران آمده بودند حال یا خود میهمان ما بودند و یا دلشان با شهدا و مردم شهید پرور استان درد دیده، زخم خورده و رنج کشیده خوزستان همراه بود. حضور نمایندگان مقام معظم رهبری ،دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزرای اطلاعات و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس بنیاد شهید کشور، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان لشکری و کشوری مرهمی بر دل داغدار مردم داغدیده این استان و بازماندگان حادثه خونین تروریستی اهواز بود.

خوزستان از دیر باز مهد شهادت بلند قامتانی است که روح و جان را نثار عظمت ایران اسلامی عزیز کردند تا از پس این جانفشانی ها، ایران آباد، آزاد و با عزت بماند. شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای حادثه تروریستی اهواز سند افتخار استان سرافراز خوزستان است و امروز ما به حرمت خون شهیدان والامقام حادثه تروریستی اهواز سوگند می خوریم که به گفته دکتر روحانی، رئیس محترم دولت تدبیر و امید، دولت جمهوری اسلامی ایران به این حملات تروریستی پاسخ کوبنده ای خواهد داد و انتقام قطره قطره خون شهیدانمان را از دشمنان قسم خورده انقلاب، دین و اسلام خواهیم گرفت. به امید روزی که در سراسر دنیا صلح و امنیت جایگزین ترور و خشونت شود. آمیـــن!


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار