گسترش اعتراض تشکلهای کشاورزی خوزستان به تبعیض آشکار جهاد کشاورزی

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: یکشنبه 8 مهر 1397 | 11:31 ق.ظ
گسترش اعتراض تشکلهای کشاورزی خوزستان به تبعیض آشکار جهاد کشاورزی کشاورزنیوز

گسترش اعتراض تشکلهای کشاورزی خوزستان به تبعیض آشکار جهاد کشاورزی

سالهاست با تبعیض آشکار متولیان کشاورزی، دست و پنجه نرم میکنیم

 

مصوبه استانداری که اجرایی نمی شود!

چنگلوایی دیگر توان حل بحران کشاورزی را ندارد

درپی عدم دعوت از تشکلهای صنفی کشاورزی خوزستان در جلسه شورای کشاورزی استان، برخی تشکل ها ودبیران انجمن های صنفی کشاورزی شهرستان ها اعتراض خود را نسبت به تبعیض روا شده به جامعه کشاورزی اعلام کردند!

شاکر هندالی دبیر اجرای نظام صنفی کشاورزی شهرستان آبادان در گفتگو با خبرنگار کشاورزنیوز، با انتقاد از رویه تبعیض آمیز جهت تامین حقابه و اعمال محدودیت کشت دربین شهرستان ها گفت: وضعیت بحران کشاورزی خوزستان به ویژه نخیلات نیاز به جلسه شورای کشاورزی ندارد بلکه بایستی ستاد بحرانی استانی و ملی جهت بهبود این بحران، به ویژه شهرستان های جنوبی تشکیل شود!

وی اظهار کرد: متاسفانه از ابتدای مدیریت جناب چنگلوایی تا کنون، با تبعیض آشکار وی نسبت به کشاورزان شهرستان ها، دست و پنجه نرم میکنیم.

وی باتاکید بر اینکه درحق کشاورزان شهرستان های جنوبی اجحاف شده، از مدیریت استان وعدم اولویت دار نمودن مسائل کشاورزی توسط او ،انتقاد کرد وافزود: وضعیت بحرانی کشاورزی به ویژه نخیلات روز به روز به مرحله نابودی کامل می رسند و بایستی منتظر رخ داد فاجعه کشاورزی باشیم!

 

هندالی در ادامه، بااشاره به اینکه از اردیبهشت سال جاری تاکنون هیچگونه حقابه به کشاورزان آبادان به ویژه کشت دائم داده نشده افزود: این درحالی است که مصوبه استانداری مبنی بر تامین حقابه صد درصدی نخیلات آبادان منظور شده است اما متاسفانه از این سهمیه تاکنون هیچگونه آبی به اراضی کشت کشاورزان ونخلداران این شهرستان ها نرسیده و این مصوبه تا کنون اجرایی نشده است!

حالا علیرغم این کوتاهی، تشکل های کشاورزی را به جلسات شورای کشاورزی راه نمی دهند، تاپیگیری برای تامین حقوق نخلداران و کشاورزان نشود!

وی در ادامه اعلام کرد: کوتاهی وتبعیض مسئولین جهاد کشاورزی وسازمان آب وبرق خوزستان به کشاورزان آبادان به ویژه نخلداران،طی مکاتبات رسمی به مرکز اعلام شده است!

 

فتح الله الهیاری رئیس خانه کشاورزی شهرستان هندیجان؛نیز در واکنشی نسبت به اتفاق اخیر در جلسه شورای کشاورزی خوزستان اظهار کرد:
علیرغم اینکه کشاورزی هندیجان بیشترین بحران بی آبی و کشاورزی را در بین شهرستان ها دارد، اما متاسفانه بی توجهی و تبعیض آشکار مدیریت جهاد کشاورزی استان، کمر کشاورزی این شهرستان را بیش از بیش خم کرده است!

وی با بیان اینکه تمام مشکلات بی آبی کشاورزی هندیجان به دلیل برداشت آب توسط شهرستان بهبهان است افزود: درحالی که باید تشکلهای کشاورزی هندیجان را در جلسه شورای کشاورزی خوزستان دعوت کنند، شهرستان بهبهان، دزفول اندیمشک و…. که مشکلی در کشاورزی ندارند، دعوت به عمل می آورده اند.

تا بلکه با این لابی، از عملکرد مدیریت جهاد کشاورزی تعریف وتمجید شود!

الهیاری در ادامه با توصیف وضعیت کشاورزی شهرستان هندیجان و رسیدن آن به مرحله بحران گفت:
آقاب چنگلوایی به جای آنکه مشکلات حوزه کشاورزی را به صورت استانی حل کند،خود باعث تشدید مشکلات حوزه کشاورزی شده است!

وی با انتقاد شدید از برخورد تبعیض آمیز مدیریت جهاد کشاورزی استان، گفت:اقدام تامل برانگیز مدیریت جهاد کشاورزی در پی عدم دعوت درجلسه اخیر،تنها باعث ایجاد تفرقه بین کشاورزان شهرستان می شود!

وی تصریح کرد:جناب چنگلوایی دیگر توان حل بحران کشاورزی استان را ندارد
و باید مدیریت این سازمان را به شخص دیگری واگذار کند تا با اعمال نظر وسیاست همگانی و همسو، به داد کشاورزی استان برسد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار