چرا دامداران خوزستانی شیر را به کارخانجات لبنی نمی‌دهند؟

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: سه شنبه 10 مهر 1397 | 08:04 ق.ظ
چرا دامداران خوزستانی شیر را به کارخانجات لبنی نمی‌دهند؟ کشاورزنیوز- رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان با بیان این‌که حرف کارخانه‌های لبنیاتی است که می‌گویند شیر در بازار کم شده است، گفت: شرکت‌های لبنیاتی، شیر را با قیمت بسیار پایین از دامداران و به صورت مدت‌دار خریداری می‌کنند و این مساله باعث شده تا دامداران شیر را در اختیار شرکت‌های لبنیاتی قرار ندهند.

جواد ابراهیمی در گفت‌وگو باخبرنگار، با اشاره به صحبت‌هایی که در خصوص کمبود شیر در بازار مطرح می‌شود، گفت: تولید شیر کاهش چندانی پیدا نکرده و دامداران در خوزستان در حال تولید شیر هستند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد این است که شرکت‌های لبنیاتی، شیر را با قیمت بسیار پایین از دامداران و به صورت مدت‌دار خریداری می‌کنند و این مساله باعث شده تا دامداران شیر را در اختیار شرکت‌های لبنیاتی قرار ندهند.

رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان تصریح کرد: با توجه به این شرایطی که وجود دارد، بسیاری از دامداران تصمیم گرفته‌اند که شیر را در مراکز عرضه سنتی به فروش برسانند و این مساله باعث شده تا شرکت‌های لبنیاتی عنوان کنند که شیر در بازار کم شده است.

ابراهیمی عنوان کرد: باید به این نکته توجه کرد که در فصل گرما به دلیلی استرسی که به دام‌ها وارد می‌شود، تولید شیر اندکی کاهش پیدا می‌کند و کاهش جزیی شیر تولید شده به این علت است.

وی با بیان این‌که شیر به اندازه کافی تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین به دلیل افزایش بی رویه قیمت نهاده‌ها، امکان تغذیه دام‌ها با نهاده‌هایی که به افزایش تولید شیر کمک می‌کنند، وجود ندارد. حرف کارخانه‌های لبنیاتی است که می‌گویند شیر در بازار کم شده است اما شرایط به این شکل نیست و دامداران در حال تولید شیر هستند.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار