نقشه راه همکاری کشاورزی ایران و ترکیه ترسیم شد

کشاورزنیوز
تاریخ انتشار: جمعه 13 مهر 1397 | 15:56 ب.ظ
نقشه راه همکاری کشاورزی ایران و ترکیه ترسیم شد کشاورزنیوز_ وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه عصر امروز سه سند همکاری در زمینه باغبانی، دامپزشکی و زنبورداری امضا کردند و به گفته «محمود حجتی»، نقشه راه کشاورزی بین ۲ کشور ترسیم شد.

به گزارش خبرنگارایرنا ، روز چهارشنبه «محمود حجتی» در نشست با «بکرپاک دمیرلی» تصریح کرد: نقشه راه همکاری کشاورزی ایران و ترکیه فراهم شده است و ۲ کشور می توانند در زمینه بیماری های دامی همچون تب برفکی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان همکاری های خوبی داشته باشند.
حجتی از اشتراک نظرهای ایران و ترکیه در موضوع فلسطین و قطر یاد کرد و افزود: اگر محدودیتی وجود دارد به سبب تحریم های امریکایی است.
وی گفت: ما آمادگی مذاکرات دوباره در زمینه تجارت ترجیحی را داریم و امیدواریم بیشتر در این زمینه با یکدیگر همکاری داشته باشیم.
وزیر جهادکشاورزی همکاری های بیشتر با ترکیه را در بحث تولید، بازاریابی و فروش گیاهان دارویی و همچنین توسعه جنگل ها خواستار شد.
حجتی افزود: در زمینه باغبانی بویژه سرمازدگی باغ های گردو همکاری های فنی خوب با متخصصان ترکیه ای داشته ایم که برای ما راهگشا بوده است.
رایزن اقتصادی سفارت ایران در ترکیه امروز (چهارشنبه) به ایرنا اعلام کرد حجم روابط اقتصادی ۲ کشور در نیمه نخست سال جاری میلادی بیش از پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بود.
«علیرضا جعفربیگلو» افزود: از این میزان مبادلات اقتصادی سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار مربوط به صادرات ایران به ترکیه و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار مربوط به طرف مقابل است.
افزایش سطح مناسبات تجاری ۲ کشور تا ۳۰ میلیارد دلار از سوی رییسان جمهوری اسلامی ایران و ترکیه هدفگذاری شده است.

منبع:ایرناتهران


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار