انهدام بیش از ۱۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در جنوب خوزستان

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 مهر 1397 | 09:02 ق.ظ
انهدام بیش از ۱۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در جنوب خوزستان کشاورزنیوز- مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده آبادان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۱۳ هزار و ۶۵۴ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف انسانی در محدوده فعالیت این دانشکده منهدم شد.

جعفر ربیحاوی در گفتگو با خبرنگار با اشاره به اینکه مواد غذایی فاسد پس از انجام مراحل اداری و دریافت مجوزهای قانونی از دسترس مصرف کنندگان خارج و منهدم شد،افزود: تجهیز تمامی بازرسان این واحد به دستگاه‌های پرتابل کنترل مواد غذایی برای نمونه‌برداری‌ از انواع موادغذایی عرضه‌ شده در سطح واحدهای صنفی شهرستان‌های تابعه شامل آبادان، خرمشهر و شادگان از جمله اقدامات موثر این واحد به شمار می رود.

وی از شربت ویمتو، نوشیدنی موگوموگو، سس گلوریا، مربا، لبنیات و غیره به عنوان برخی از اقلام غیر قابل و فاسد نام برد.

وی تعداد بازرسی‌های انجام‌شده از مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط در مدت شش ماهه نخست امسال را بیش از ۱۹ هزار مورد اعلام کرد.

ربیحاوی تصریح کرد: از  تعداد کل بازرسی‌های انجام شده، بیش از ۴ هزار مورد آن مربوط به اجرای طرح تشدید نظارت ها در ایام تعطیل و ساعات غیر اداری است.

وی یادآور شد: شهروندان آبادانی، خرمشهر و شادگانی می‌توانند گزارش تخلفات بهداشتی در مناطق شهری و روستایی را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ برای بررسی و پیگیری توسط کارشناسان بهداشتی، اعلام کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار