مدیر پست استان خوزستان:امروزه دستگاه های خدماتی جای اشتغال زایی هستند

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 مهر 1397 | 21:01 ب.ظ
مدیر پست استان خوزستان:امروزه دستگاه های خدماتی جای اشتغال زایی هستند کشاورزنیوز

به گزارش خبرنگار کشاورزنیوز؛در نشست خبری امروز به مناسبت روز جهانی پست (۱۷مهر)مهران حموله مدیر پست استان خوزستان اظهار کرد:

ضمن اشاره به اینکه،در هفته ی پست قرار داریم و عملا دیروز روز جهانی پست در خدمت همکاران عزیز بودیم.
هفته ی پست را در سطح استان خوزستان، دیدار با خانواده ی شهدای پست شروع کردیم.
هم چنین زیارت قبور شهدا، دیدار با نماینده ی ولی فقیه با مجموعه ی پستی استان،دیدار با کانون پرورشی فکری که کار مشترک در زمینه تهیه و رونمایی تمبر شهید محمدطاها اقدامی به سفارش حضرت آیت الله جزائری نمایش شد. و هم چنین رونمایی از سرویس های الکترونیکی را داشته ایم.
مدیر کل اداره پست استان خوزستان:
امروزه پست، پست سابق نیست و پست سنتی نیست، که فقط محدود به یک تمبر و پاکت نامه باشد، امروزه جایگاه سرویس های الکترونیکی عملا در مجموع در بحث شبکه ی پستی یک جهش خیره کننده ای دارد.

وی افزود؛ جا دارد تقدیر وتشکر صمیمانه خدمت مجموعه پستی استان خوزستان، چه در بخش دولتی چه در بخش خصوصی که قالب بر ۲۴۰۰ نفر عملاهمکار ما در مجموعه پستی استان خوزستان هستند که نزدیک به ۶۰۰ نفر در بخش پست دولتی حقوق بگیرما هستند و مابقی تحت عنوان دفاتر پیشخوان و دفاتر ICT روستایی هستند که ۸۰۰ تا دفتر پست و ICT شهری و روستایی وجود دارد.

یکی از دغدغه های عزیزان در بحث دولت، اشتغال است.
می توان به جرعت گفت، استان خوزستان جزء استان های برتر که ۷۰ درصد از ترافیک عملا توسط همکاران درمجموعه ی بخش های خصوصی که در قالب دفاتر پیشخوان هستند انجام شود.
خوشبختانه استان خوزستان به همت همه ی عزیزان توانست رتبه ی برتر در سطح شبکه پستی کشور را کسب کند.

وی افزود؛ ۱۶ مهر جلسه ای در سطح وزارت خانه با حضور مسئولین وزارتی ومسئولین شرکت پست برگزار شد، که خوشبختانه این افتخار نصیب مجموعه ی پست استان خوزستان شد که توانست در مجموع ۲ استان برتر در سطح شبکه ی پستی کشور باشد.

مهران حموله افزود: پست استان خوزستان حرفی برای گفتن در سطح شبکه ی پستی کشور دارد.
که اکثر ایده ها و اکثر خدماتی که در مجموع انجام می شود. خوشبختانه استان خوزستان هم جزء استان های پیشرو در این زمینه است.

دربحث شاخص های عملکردی گزارشی که ارائه شده، در طول ۱ سال گذشته از مهرماه سال گذشته تا پایان شهریور حدود ۳۵ میلیون مرسوله تجزیه و رهسپاری کردیم.
که غالب بر۸۰۰ تا دفتر وجود دارد که غالبا عملیات انجام شده است.
در بحث ۳۵ میلیون مرسوله
می توان به سرویس های شاخص وخاصی که به عنوان سرویس های که پایه پستی هستند، مثل پیشتاز که نزدیک به ۱۱ درصد رشد نسبت به سال مشابه داشتیم.
دربحث پست ویژه که یک پست جدیداست و علاوه بر آن سریع ترین پست در سطح شبکه ی پستی است، به طوری که درحداقل زمان ممکن،(۱روزه) در مقصد، توذیع می شود ۱۵ درصد رشد داشتیم.
در بحث محصولات سفارشی ۲۱ درصد رشد داشتیم
و اما نکته ی مهم، بحث توسعه ی خدمات الکترونیکی است. نزدیک به ۶۵ درصد عملا، ما افزایش ترافیک خدمات الکترونیک داشتیم.
در مجموع؛ نقش اصلی شبکه ی پستی یعنی حذف مسافرت های غیرو ضروری، کاهش هزینه ها و..

مدیر  پست استان خوزستان افزود: درآمد پست استان خوزستان به همت همکاران در دو بخش دولتی وخصوصی سرجمع در طول این ۶ماه ۱۴ درصد افزایش درآمد داشتیم.
با این حساب که ما در طول ۲،۳ سال گذشته حتی ۱ ریال افزایش نرخ، در خدمات پستی نداشتیم.
نرخ های است که کماکان همان نرخ های ۳ سال گذشته است.

اما در مجموع ما ۱۴ درصد رشد درآمد داشتیم وعلت آن هم این است که توانستیم نقش مردم وسازمان ها را به نحوه ی متولی پست کنیم.

خدمات نیابتی پست استان خوزستان ۳۰۰ یا ۳۳۰ بوده است، اما الان بالغ بر ۴۰۰ خدمت نیابتی از سازمان ها به نیابت از مردم توسط مجموعه ی پستی در حال انجام است.

درهمین زمینه رتبه ۳ کشور نصیب پست استان خوزستان شده است، که جایگاه مناسب و بسیار مهمی است.

دربحث پست ویژه، پیش بینی که برای پست استان خوزستان لحاظ شده بود نزدیک به ۸۰۰ هزار تا مرسوله بود که ما می توانستیم که جای خوشحالی دارد که بگوییم نزدیک به ۱۰۱ درصد این قضیه نهایتا تحقق پیدا کرده و نهایتا رشد درآمد ۴۲ درصدی در محصولات ویژه انجام شده است.

وی افزود؛ خدمات الکترونیکی ما که امروزه خدمات نیابتی ما، اکثرا بر پایه خدمات الکترونیکی نهایت انجام می شود.
یکی از مهم ترین آن می توان به بحث بازار الکترونیک اشاره کرد، که بالغ بر ۱۸۰ فروشگاه مجازی طرف مقابل ما هستند، از جمله بسته، کتاب و…
وی افزود؛ با این روش دیگر نیازی به آن نیست که شخصا به فروشگاه رفته وخریداری کرد
با این طریق می توان، به فروشگاه مجازی سپرد و توسط مجموعه ی پستی نهایتا قبول می شود وبسته بندی می شود
و در نهایت درب منزل تحویل شخص داده می شود.و پول آن به صورت نقدی پرداخت می شود.

در همین زمینه نزدیک به ۴۸۰ هزار بسته خدمات در فروشگاه اینترنتی ما در طول یک سال گذشته داشتیم که یک جهش ۶۴ درصدی در این قضیه خوشبختانه تحقق پیدا کرد.

وی افزود؛ در مجموع در بحث درآمد دراین ۶ ماه نزدیک بر ۲ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان بوده است که ما ۳ میلیارد ۴۰۰میلیون تومان توانستیم کسب کنیم. البته درآمد کل شبکه در طول این ۶ماه نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان است که تقریبا کل هزینه های نیروی انسانی وهزینه های متفرقه است…
درآمد ۲۰ میلیارد تومانی از کل خدمات بوده است که شامل عادی، سفارشی،پیشتاز، ویژه،الکترونیک، ثبت نام کارت ملی وخدمات نیابتی وجود دارد.

به همین نسبت هم هزینه های وجود داشت که هم حق سهم دفاتر پیشخوان است وهم حقوق پرسنل،هزینه های آب وبرق وگاز وخطوط وامثال آن…

مدیر  پست استان مهران حموله گفت:
یکی از رویکرد های که امروزه بحران رویکرد شبکه ی پستی است خوشبختانه در طول ۶ ماه ابتدای سال، بالغ بر ۴۲۵ هزار بسته و امانت توانستیم قبول کنیم و رهسپار کنم که درسطح کشور یک رشد ۶۰ درصدی هم وجود داشت. و رتبه ی ۲م در سطح کشورپست استان خوزستان توانست کسب کند.
وی افزود؛ مهم ترین هدف از بحث های سرویس نیابتی
باتوجه به تخصص که به پست محول شده است واساس نامه شرکت شرکت ملی پست مصوبه ی جدید مجلس شده است وپست به عنوان درگاه خدمات دولت محسوب می شود.

ما در سطح استان خوزستان نزدیک به ۴۰۰ سرویس نیابتی عملا انجام می دهیم که مهم ترین آن ها کارت ملی هوشمند است.

از تعداد کارت ملی هوشمند مثلا ۳میلیون ۲۰۰ تا درسطح استان خوزستان انجام شده باشد ۷۰ درصد آن توسط مجموعه پست استان خوزستان که با ۱۰۰ ایستگاه که انجام داده بودیم این اتفاق افتاده است.

وی افزود؛ در مجموعه ی نیرو های پست، ۱۵ بانک؛ سرویس آنها را انجام می دهد، بحث اخطاریه وتشخیص هویت، تایید تحصیلی آموزش وپرورش.گواهی نامه راهنمایی رانندگی.
گذرنامه،ابلاغیه کار،تامین اجتماعی،فنی حرفه ای وشرکت گاز، وسازمان حج وزیارت.

تمام شهرستان های ماعملا به عنوان یک کارگزار به عنوان سازمان حج وزیارت نهایتا ثبت های خاص انجام می شود.
ویزا که صادر شد توسط پست توذیع خواهدشد.

 

وی افزود؛ نکته ی مهمی که تاکید می کنم آنهم بحث اشتغال زایی است، امروزه دستگاه های خدماتی جای اشتغال زایی هستند.

وی افزود؛ تعداد خطوط پستی که در سطح استان خوزستان می توان به آن اشاره کرد چه خطوط درون استانی چه برون استانی نزدیک به ۸۰ تا خط ارتباطی وجود داردمحصولاتی که ما به استان و یا کشور مبادله می کنیم را قبول می کنیم.

همچنین سامانه پاسخگویی به شکایت، راه اندازی شد
به صورت الکترونیکی، تشکیل راه اندازی واحد کیفیت وحمایت از مشتری که در سطح شبکه یک اداره کل است و هم چنین درسطح پست استان خوزستان.
که امروزه فعالیت های زیادی انجام می دهد.

تهیه پکیج کامل نامه رسانی درجهت شکل وشمایل مناسبت تر در بخش توذیع (وسیله نقلیه (موتور) لباس و…) که این ها هزینه های‌جانبی است که در مجموع انجام شد.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار