با تعمیر شکستگی خط دوم غدیر؛ آب آشامیدنی آبادان همچنان شور و بد مزه است

کشاورزنیوز
تاریخ انتشار: سه شنبه 24 مهر 1397 | 11:05 ق.ظ
با تعمیر شکستگی خط دوم غدیر؛ آب آشامیدنی آبادان همچنان شور و بد مزه است کشاورزنیوز
با شکسته شدن خط دوم طرح آبرسانی غدیر در روز یکشنبه میزان شوری آب در شبکه توزیع آبادان به چهار هزار و ۵۰۰ میکرو موس حدود چهار برابر حد مجاز رسید که این میزان شوری در دومین روز به رقم سه هزار میکرو موس کاهش یافته اما همچنان آب آشامیدنی در این شهرستان شور و بد مزه است.
مدیر آب و فاضلاب آبادان علت افت کیفیت آب آشامیدنی در این شهرستان را شکستگی خط دوم طرح آبرسانی غدیر در منطقه قیصریه عنوان کرد و گفت:شکستگی ترمیم شده و میزان شوری آب از چهار هزار و ۵۰۰ میکروموس به سه هزار کاهش یافته است.
علیرضا خلیلی نیا افزود:پیش بینی می شود از عصر امروز سه شنبه میزان شوری آب در آبادان به زیر ۲ هزار و ۵۰۰ میکروموس کاهش یابد.
وی بیان داشت:قطعی آب ناشی از تعمیر شکستگی خط دوم غدیر باعث شد تا ۷۰ هزار متر مکعب از آب رودخانه بهمنشیر با شوری بیش از ۱۰ هزار میکروموس با آب شبکه آبرسانی غدیر مخلوط شود که این امر شوری آب شبکه آبرسانی آبادان تا چهار هزار و ۵۰۰ میکروموس را در پی داشت.
بر اساس این گزارش از ساعت ۱۶ عصر یکشنبه آب مناطقی از شهر آبادان از جمله بلوار ولایت، ذوالفقاری، سده، احمد آباد و شطیط قطع و شوری آب در مناطق همچون کوی بهار، کوی فرهنگیان افزایش یافت. افت فشار و قطع آب در مناطق مختلف شهر آبادان در روز دوشنبه تا بامداد روز سه شنبه نیز رخ داد.
در شرایط عادی روزانه ۱۴۰ هزار متر مکعب آب از خط غدیر وارد شبکه آب آبادان می شود.
شاخص استاندارد آب شرب یکهزار و ۲۰۰ میکروموس است که با توجه به شکستگی شبکه آبرسانی فاز ۲ طرح غدیر این شاخص در مواردی در آبادان به پنج هزار میکروموس نیز رسیده است.
منبع:ایرنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار