سهل انگاری یا سوء مدیریت، کدام یک؟ وقتی قوانین دست و پاگیر کمر کشاورزان را خم می کند!

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 مهر 1397 | 19:22 ب.ظ
سهل انگاری یا سوء مدیریت، کدام یک؟ وقتی قوانین دست و پاگیر کمر کشاورزان را خم می کند! کشاورزنیوز

سهل انگاری یا سوء مدیریت، کدام یک؟

وقتی قوانین دست و پاگیر کمر کشاورزان را خم می کند!

در حالی که کشاوزان طبق قانون می توانند با پروانه فعالیت کشاورزی خود از خدمات و تسهیلات بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند،اما متاسفانه برخی متصدیان و کارگزاران شعب بیمه در برخی نقاط استان به ویژه روستاها با اجرای قوانین دست و پا گیر،باعث سنگ اندازی به امور جامعه زحمتکش کشاورزی می نمایند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کشاورز نیوز، علیرغم اینکه اکثر مسئولین،کارشناسان و بازرسان بیمه تامین اجتماعی استان یک روند بسیار محترمانه و دقیق در ارتباط با امور محوله جهت ارائه خدمات به کشاورزان پیش گرفته اند، اما متاسفانه برخی متولیان شعب تامین اجتماعی به دلیل سوء مدیریت و یا سوء رفتار ،امور بیمه کشاورزان را با اجرای قوانین سخت و دست و پاگیر، مختل سا خته اند!

طبق اخباری که به دست کشاورز نیوز رسیده، حاکی از آن است، برخی متولیان،کارشناس و بازرسان چند حوزه ی تامین اجتماعی استان، فعالیت بخش کشاورزی و امور بیه کشاورزان را با این قوانین دچار مشکل ساخته اند.

بر اساس این گزارش، گویا بازرسان و کارشناسان بیمه به صورت سر زده به مزارع کشاورزان سر می زنند و درصورتی که کشاورز در زمین کشاورزی خود نباشد،برای آن ترک کار و یا عدم حضور قید کرده و اسم آن کشاورز را از لیست بیمه خط می زنند تا دیگر خدمات و تسهیلاتی از این بخش دریافت نکنند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کشاورز نیوز؛این موضوع باعث شده که کشاورزان دچار جرایم سنگین جهت پرداخت به بیمه تامین اجتماعی شوند! درحالی که یک مزرعه کشاورزی همانند یک کارگاه نیست که از یک ساعت مشخص مثلا ۸ صبح تا بعداز ظهر سرکار باشند، بلکه ممکن است ساعت ۲ شب برای آبیاری اراضی کشت خود حضور داشته باشند!
به نظر می رسد، وقتی یک مزرعه چه در خوزستان و یا سایر نقاط کشور وقتی فعال بوده وکشت داشته باشد، بایستی بازرسان تامین اجتماعی، کارگرهای کشاورز را مشغول به کار به شمار بیاورند!

در حالی که به نظر می رسید، با جابه جایی یار علیزاده و با آمدن مرعشی، شاهد تغییرات مثبتی درجهت حل مشکلات و معضلات پیش روی جامعه کشاورزی استان در بخش امور بیمه باشیم. اما متاسفانه طبق گزارشاتی که به دست پایگاه خبری کشاورزنیوز رسیده ،گویا اوضاع دست و پاگیر امور بیمه تنها وضع را برای کشاورزان استان بدتر کرده است.

از این روانتظار می رود، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و تشکلهای کشاورزی در خصوص رفع قوانین دست و پاگیر و یا تسهیل آنها؛ طی نشستی با مسئولان تامین اجتماعی استان، به دنبال اتخاذ راهکاری جهت حل این مشکل کشاورزان اقدام نمایند!


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار