روزانه ۱۵۰ تن گوشت گرم گوسفندی وارد کشور می شود

کشاورزنیوز
تاریخ انتشار: چهارشنبه 2 آبان 1397 | 08:31 ق.ظ
روزانه ۱۵۰ تن گوشت گرم گوسفندی وارد کشور می شود معاون امور تولیدات وزارت جهاد کشاورزی گفت: روزانه بیش از ۱۵۰ تن گوشت گرم گوسفندی با هدف تنظیم بازار و رفع کمبودهای داخلی وارد کشور می شود.

به گزارش ایرنا، مرتضی رضایی شامگاه سه شنبه در حاشیه گشایش دوازدهمین نمایشگاه دام، طیور و صنایع وابسته در قزوین در جمع خبرنگاران افزود: نیاز سالانه کشور بیش از ۹۶۰ هزار تن گوشت قرمز است که باید ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن گوشت قرمز برای رفع کمبودها وارد کشور شود.
معاون وزیر ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت کشور در سالهای گذشته تولید گوشت قرمز با همان نسبت رشد نکرد ولی حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد گوشت قرمز کشور را می توانیم تامین کنیم .
رضایی گفت: سالانه بسته به شرایط خشکسالی یا ترسالی ۱۰ تا ۱۵ درصد گوشت گرم گوسفندی یا منجمد گوساله با هدف تنظیم بازار وارد می شود.
وی با بیان اینکه که امسال حدود ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن شیر و ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شود. افزود: به جز گوشت قرمز، در تمام محصولات دامی از جمله شیر، گوشت مرغ و تخم مرغ از مرز خودکفایی عبور کرده و به تمامی کشورهای منطقه صادرات داریم.
این مسئول با اشاره به تغییر قیمت نهاده های دامی ادامه داد: دولت از ابتدای تغییرات ارزی برای تامین نهاده های دامی مانند جو،ذرت و کنجاله سویا با ارز ۳۸ هزار ریالی در ابتدای سال و هم اکنون با ارز ۴۲ هزار ریالی اقدام کرده و هیچ گونه مشکلی در تامین ارز این نهاده ها وجود ندارد.
رضایی خاطر نشان ساخت: هم اکنون بیشتر از سال گذشته واردات سویا، کنجاله و دانه جو صورت گرفته و در صورت حل مشکلات و اختلالات سیستم حمل و نقل و ناوگان عمومی شاهد تسریع در تامین نهاده های دامی خواهیم بود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: دولت تمامی پیش بینی های خود را برای تهیه مواد غذایی اصلی و استراتژیک انجام داده و هیچ مشکلی از این نظر در تامین ارز و واردات نهاده ها وجود ندارد.
وی با اشاره به افزایش قیمت لبنیات افزود: طی چهار سال گذشته علیرغم مصوبه دولت قیمت شیر خام افزایش نیافته بود و با تغییرات ارزی قیمت های پایه و تمام شده کالاها افزایش یافت.
رضایی با بیان اینکه میزان تولید شیر در کشور به هیچ عنوان کاهش نیافته است، افزود: سالانه ۶ تا هفت درصد افزایش تولید شیر در کشور وجود دارد به طوری که سال گذشته نزدیک به یک میلیون تن صادرات لبنیات به کشورهای دیگر صورت گرفت.
این مسئول یادآور شد: بنابراین کمبودی در میزان تولید شیر در کشور نداریم ولی قیمت این محصول سازوکارهای مخصوص خود را دارد و به نظر می رسد افزایش هزینه های نهاده ها و بسته بندی موجب افرایش قیمت لبنیات سرسفره مردم شده است.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور، دامپزشکی، صنایع و تجهیزات وابسته شامگاه سه شنبه در نمایشگاههای بین المللی استان قزوین گشایش یافت.
تولید کنندگان محصولات دامی، گوساله شیری و گوشتی، سیستم های توزین صنعت دام و طیور، تولید گوشت مرغ و جوجه یکروزه و سیستم های اتوماسیون مرغداری و دامداری، تولید و عرضه عسل و فرآورده های زنبور عسل، خوراک مورد نیاز صنایع دامپروری و مرغداری، مکمل ها و افزودنی های خوراک دام و طیور، دامپزشکی، واکسن های دامی و ضدعفونی کننده ها، دارو و فرآورده های بیولوژیک، ژنتیک و اصلاح نژاد دام سبک و سنگین، تجهیزات، ماشین آلات و ادوات دامپروری در این نمایشگاه حضور دارند.
در این نمایشگاه بیش از ۶۰ مشارکت کننده از استانهای تهران، قزوین، البرز، مازندران، اصفهان، خراسان، آذربایجان شرقی و نمایندگان شرکت های خارجی از کشورهای اسپانیا، آلمان، آمریکا، چین، سوئد و ایتالیا آخرین دستاوردها و تولیدات خود را در فضایی به مساحت چهار هزار مترمربع در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند داد.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته از امروز تا چهار آبان ماه از ساعت ۱۵ الی ۲۱ در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی استان قزوین جهت بازدید علاقمندان و متخصصان دایر خواهد بود.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار