با حضور رئیس دفتر رئیس‌جمهور آغاز شد؛

مالچ پاشی و نهال‌کاری ۱۱ هزار هکتار از بیابان‌ها و شنزارهای خوزستان

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: شنبه 5 آبان 1397 | 08:26 ق.ظ
مالچ پاشی و نهال‌کاری ۱۱ هزار هکتار از بیابان‌ها و شنزارهای خوزستان کشاورزنیوز-رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه بخشی از مردم خوزستان به خاطر شرایط آب و هوایی با مشکل ریزگردها و گرد و غبار در رنج هستند،گفت:سال گذشته فعالیت خوبی در خصوص مالچ‌پاشی در حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی آغاز گردید و این میزان با همت مسئولین به ۱۵ هزار هکتار افزایش پیدا کرد.

با حضور دکتر محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در اراضی بیابانی چزابه، طرح عملیات مالچ‌پاشی و نهال‌کاری در بیابان‌ها و شنزارهای خوزستان در سطح ۱۱ هزار هکتار، آغاز شد.

به گزارش کشاورزنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،این عملیات در منطقه چزابه با توجه به اینکه جاده‌های این منطقه در میان شن‌های روان واقع شده در سطح یک هزار هکتار با اولویت انجام خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه افتتاح این پروژه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بخشی از مردم خوزستان به خاطر شرایط آب و هوایی با مشکل ریزگردها و گرد و غبار در رنج هستند، اظهار داشت: سال گذشته فعالیت خوبی در خصوص مالچ‌پاشی در حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی آغاز گردید و این میزان با همت مسئولین به ۱۵ هزار هکتار افزایش پیدا کرد و امسال نیز برای ۱۱ هزار هکتار برنامه‌ریزی انجام شده که امیدواریم این پروژه عظیم هر چه زودتر به اتمام برسد.

دکتر واعظی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای تسهیل رفت و آمد زائرین ابا عبدالله الحسین(ع)، گفت: در این ارتباط نیز فعالیت‌های خوبی انجام شده و بلافاصله پس از پایان مراسم اربعین سال گذشته این اقدامات با برنامه‌ریزی خوبی در دو مرز شلمچه و چزابه در حال اجرا است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: دولت وظیفه خود می‌داند که با ارائه تسهیلات به زائرین اربعین حسینی، کنگره بزرگ شیعیان در جهان هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.

دکتر واعظی  افزود: دولت و مسئولین استانی با جدیت و با همه امکانات در خدمت زوار امام حسین(ع) قرار دارند و در مقایسه با گذشته شاهد وضعیت بهتری در این زمینه هستیم و همه باید تلاش کنیم تا زائرین با امنیت،‌رفاه و آرامش خاطر بیشتری در این مراسم معنوی شرکت کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار