در 6 ماه نخست سال 97 صورت گرفت:

ارزآوری ۷۴۱ میلیون دلاری صادرات میوه

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: یکشنبه 6 آبان 1397 | 08:37 ق.ظ
ارزآوری ۷۴۱ میلیون دلاری صادرات میوه کشاورزنیوز- صادرت میوه در نیمه نخست سال‌جاری با افزایش ۱۷ درصدی روبه‌رو بوده است، به طوری که طی مدت مشابه سال گذشته ۹۷۴ هزار تن به ارزش ۶۳۳ میلیون دلار صادر شده بود.

صادرات میوه های خوراکی در شش ماه نخست سال ۹۷ به بیش از یک میلیون تن رسید.

به گزارش کشاورزنیوز به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، در نیمه نخست سال‌جاری یک میلیون و ۱۳۸ هزار تن انواع میوه¬های خوراکی، پوست مرکبات یا پوست خربزه به ارزش ۷۴۱ میلیون دلار به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

این گزارش می‌افزاید، صادرت کالای مذکور در نیمه نخست سال‌جاری با افزایش ۱۷ درصدی روبه‌رو بوده است، به طوری که طی مدت مشابه سال گذشته ۹۷۴ هزار تن به ارزش ۶۳۳ میلیون دلار صادر شده بود.

لازم به ذکر است که در شش ماهه سال جاری ارزش صادرات غیر نفتی کشورمان به ۲۳ میلیارد و ۱۲۳ میلیون دلار رسیده است .

فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران به تازگی از بسته ضد تحریمی گمرک خبر داد و اعلام کرد : با الکترونیکی شدن مراحل مختلف تشریفات صادرات کالا در گمرک، عملیات صادرات در بستر الکترونیکی و به صورت دوراظهاری انجام می‌گیرد. صادرکننده پس از اظهار کالای خود به صورت الکترونیکی ، از گمرک درخواست ارزیابی کالا در محل را می کند و بدون مراجعه حضوری ، مراحل تشریفات صادرات انجام می‌پذیرد. همچنین در صورت نیاز به مجوزهای موردی مراحل انجام کار از طریق پنجره واحد مجازی انجام می‌شود.

وی افزود : در راستای تسهیل و تسریع صادرات ، کنترل های گمرکی برای کالاهای سطح یک و دو صرفا در یک مرحله انجام می شود و بر همین اساس، در صورتی که مسیر اظهارنامه صادراتی کنترل سیستمی سطح یک و دو تعیین شود نیازی به ورود حامل‌ها به داخل گمرک مبدأ صادرات برای توزین والصاق پلمپ در گمرک مبدأ یا داخلی نیست. و در صورتی که مسیر اظهارنامه صادراتی کنترل سیستمی سطح دو تعیین شود در این مسیر در ابتدا بررسی اسنادی اظهارنامه‌های کنترل سطح دو توسط گمرک مبدأ انجام می‌پذیرد . در مسیر کنترلی سطح سه نیز تسهیلات ویژه ای به تولیدکنندگان کالاهای صادراتی می دهیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار