گزارش معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تایید کرد؛

رتبه ۱۹ جهانی ایران در تولید گوشت قرمز

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: یکشنبه 6 آبان 1397 | 08:51 ق.ظ
رتبه ۱۹ جهانی ایران در تولید گوشت قرمز ایران در تولید گوشت قرمز (گوشت گوسفند، بز، گاو، گاومیش، شتر و…) رتبه ۱۹ دنیا، گوشت طیور رتبه ۱۰، شیر رتبه ۲۴، تخم مرغ رتبه ۹ و عسل رتبه ۳ در سال ۲۰۱۶ را به دست آورده است.

تولید محصولات دامی از مهمترین بخش‌های تولید محصولات کشاورزی به شمار می‌رود و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این بخش، توسط معاونت تولید دام وزارت جهادکشاورزی سبب شده تا ایران رتبه‌های قابل قبولی را در تولید شیر، گوشت طیور، تخم مرغ، عسل و گوشت قرمز در دنیا به دست آورد.

به گزارش کشاورزنیوز، با توجه به گزارش معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از راهبردهای اصلی این معاونت ارتقا بهره‌وری و بهبود مدیریت تولید، افزایش تولیدات دامی به منظور تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه، توسعه و اصلاح نظام بیمه دام و همچنین حمایت از تولیدات و فراورده‌های دامی و ثبات آن در بازارهای هدف بوده است.

بنابر این گزارش؛ ایران در تولید گوشت قرمز (گوشت گوسفند، بز، گاو، گاومیش، شتر و…) رتبه ۱۹ دنیا، گوشت طیور رتبه ۱۰، شیر رتبه ۲۴، تخم مرغ رتبه ۹ و عسل رتبه ۳ در سال ۲۰۱۶ را به دست آورده است.

همچنین تولید این محصولات در سال گذشته در گوشت قرمز ۸۳۵ هزارتن، در شیر ۱۰هزار و ۱۸۴ هزار تن، گوشت مرغ دو هزار و ۲۳۷ هزار تن، تخم مرغ ۸۸۸ هزار تن و عسل ۸۸.۲۴ هزار تن بوده است.

آمار صادرات این محصولات نشان می‌دهد که در سال گذشته حدود ۴۵ هزار تن در گوشت مرغ و قطعات و احشا، ۹۴۶ هزار تن شیرخام، هشت هزار تن تخم مرغ خوراکی، یک‌هزار تن عسل طبیعی و ۱۹.۵ هزار راس دام سبک صادر شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار