نهاده های دام و طیور به اندازه نیاز تامین شد

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: دوشنبه 7 آبان 1397 | 11:21 ق.ظ
نهاده های دام و طیور به اندازه نیاز تامین شد معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: نهاده های موردنیاز بخش دام و طیور کشور تامین شده است و در این زمینه هیچ کمبودی وجود ندارد.

علی اکبر مهرفرد» عصر یکشنبه در حاشیه نخستین نشست «معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تجاری در صنعت خوراک دام ایران» در پاسخ به خبرنگار افزود: در یک ماه گذشته فرآیند تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی به خوبی انجام شد و بخش زیادی از نهاده های دام و طیور که در گمرک باقی مانده بود، ترخیص شد.
وی اضافه کرد: اگر کالایی در گمرک های کشور باقی مانده باشد ممکن است مطابق استاندارد نبوده و به دلایل فنی باشد.
مهرفرد ادامه داد: همچنین ممکن است واردکننده ای ریال کافی برای واریز و دریافت ارز از بانک نداشته که کالای وی در گمرک باقی مانده و هنوز ترخیص نشده است.
به گفته وی، اکنون رسوب کالای کشاورزی در بنادر وجود ندارد.
وی یادآوری کرد: چندی پیش به دلیل بروز مشکلاتی در حمل و نقل با رسوب کالا روبرو بودیم که اکنون این مسائل برطرف شده و شرایط عادی است.
به گزارش کشاورزنیوز، از آغاز امسال، دولت یک سیاست واحد برای تثبیت نرخ ارز اتخاذ کرد و مقرر شد برای کالاهای اساسی و نهاده های دام و طیور ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی در نظر گرفته شود. نهادهای دام و طیور جزو کالاهای اساسی و اولویت یک به شمار می آید که با ارز رسمی ۴۲۰۰ تومان وارد می شود.
چندی پیش پرورش دهندگان طیور با مشکل تامین دان روبرو بودند و گفته می شد بخشی از نهاده های طیور به دلیل تخصیص نیافتن ارز از سوی بانک مرکزی در گمرک باقی مانده و ترخیص نشده است.
شانزدهم مهرماه مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: از ۱۷ کشتی حامل نهاده های دام و طیور، تاکنون چند محموله به بندر امام(ره) رسیده است و هیچ کمبودی در تامین ذرت، کنجاله سویا و جو نداریم.
به گفته «حمید ورناصری»، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن نهاده طیور کنجاله سویا، ذرت و جو با قیمت های مصوب هر کیلوگرم ذرت یک هزار و ۱۵۰ تومان، کنجاله سویا ۲ هزار و ۲۰۰ تومان و جو یک هزار و ۱۸۰ تومان در استان ها در حال توزیع است.
طبق آمارها، سالیانه نزدیک به ۹ میلیون تن انواع نهاده های دامی ذرت، جو و کنجاله سویا به ارزش حدود سه میلیارد دلار وارد می شود؛ در واقع نزدیک به ۸۰ درصد نهاده های مورد نیاز کشور وارداتی است.
از سوی دیگر، صادرات خوراک دام و طیور از بیستم مهرماه تا اطلاع بعدی ممنوع است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار