مدیر کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خوزستان:

فرهنگ درخواست فاکتور از فروشنده نهادینه شود

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: سه شنبه 15 آبان 1397 | 07:54 ق.ظ
فرهنگ درخواست فاکتور از فروشنده نهادینه شود کشاورزنیوز

فرهنگ درخواست فاکتور از فروشنده نهادینه شود

مدیر کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خوزستان  با بیان این‌که فرهنگ درخواست فاکتور از فروشنده باید میان شهروندان نهادینه شود، گفت: درخواست فاکتور از فروشنده، امنیت را برای فروشندگانی که دنبال گرانفروشی هستند از بین می‌برد، زیرا احتمال می‌دهند که ممکن است خریدار پیگیری بعدی را نسبت به خرید خود داشته باشد.

شهاب رزمی در جلسه قرارگاه فرماندهی اقتصادی خوزستان که در اهواز برگزار شد، با بیان این‌که شهروندان در زمان‌ خرید از فروشگاه‌ها، درخواست فاکتور نمی‌کنند، اظهار کرد: چندین بار در بازرسی‌ها به صوررت نامحسوس، شهروندان را رصد می‌کردم اما حتی یکبار هم از سوی خریدار تقاضای فاکتور از فروشنده نشد. در این زمینه کمیته اطلاع‌رسانی قرارگاه اقتصادی استان باید در راستای آموزش درخواست همیشگی فاکتور به شهروندان گام بردارد.

وی افزود: هر چند پاسخگویی از وظایف اصلی مدیران است و مطالبه مردم از دولت، حکومت و نظام به حق است اما مطالبه مردم از مردم هم وجود دارد و خدماتی که مردم باید به یکدیگر ارائه دهند از سوی خود مردم نادیده گرفته می‌شود.

رئیس کمیته بازرسی و نظارت قرارگاه فرماندهی اقتصادی خوزستان با بیان این‌که فرهنگ درخواست فاکتور از فروشنده باید میان شهروندان نهادینه شود، تصریح کرد: درخواست فاکتور از فروشنده، امنیت را برای فروشندگانی که دنبال گرانفروشی هستند از بین می‌برد، زیرا احتمال می‌دهند که ممکن است خریدار پیگیری بعدی را نسبت به خرید خود داشته باشد.

رزمی با بیان این‌که بیشتر دستگاه‌های اجرایی در خوزستان برای بحران‌های احتمالی پیش‌رو آسیب‌شناسی نمی‌کنند، عنوان کرد: بیشترین اقدامات در زمینه بازرسی‌ها در”بازرسی پسینی” خلاصه می‌شود یعنی منتظر رخداد می‌مانیم و بعد از آن، برای رفع مشکل به وجود آمده، جلسه تشکیل می‌دهیم و اقدام پیشگیرانه که “بازرسی پیشینی” به آن گفته می‌شود، در دستگاه‌های اجرایی صورت نمی‌گیرد.

مدیر کل بازرسی و امور حقوقی استانداری خوزستان با اشاره به ادامه بازرسی‌های بازار و‌ کنترل قیمت‌ها، گفت: در راستای حل مسائل و مشکلات جامعه، موضوع افزایش بلیت‌های هواپیما در دستور کار قرار گرفته است و در این زمینه با تشکیل جلسه‌ای با حضور نمایندگان تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت استان، فرودگاه، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پلیس اماکن و امور اقتصادی استانداری، موضوع رصد و پیگیری شد.

رزمی ادامه داد: یکی از اقدامات و مصوبات، استقرار یک غرفه با حضور بازرس اداره‌کل تعزیرات و بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در فرودگاه است تا ایرلاین‌هایی که اقدام به چارتر کردن پروازها می‌کنند مشخص شوند و اگر مردم هم شکایتی از شرایط پروازی و‌ گرانفروشی بلیت داشته باشند، به غرفه مستقر در فرودگاه مراجعه کنند.

مدیر کل بازرسی و امور حقوقی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین مصوب شده است تا شعبه ویژه رسیدگی کننده به تخلفات ایرلاین‌ها و پروازها در استان دایر شود تا نسبت به کنترل قیمت بلیت‌های پرواز در فرودگاه اقدام و به تخلفات رسیدگی کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار