مدیرکل شیلات خوزستان:

در سال پرورشی جاری با محدودیت‌های زیادی در زمینه آب مواجه بودیم

تاریخ انتشار: دوشنبه 21 آبان 1397 | 10:36 ق.ظ
در سال پرورشی جاری با محدودیت‌های زیادی در زمینه آب مواجه بودیم کشاورزنیوز

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان این‌که بیشتر از سهمیه آب تخصیص داده شده امکان برداشت نداریم، گفت: تغییر رویکردی که در بحث پرورش آبزیان در استان انجام گرفته است، به دلیل درک ما از شرایط خشکسالی استان در سال‌های اخیر است.

به گزارش ایسنا ، نبی الله خون میرزایی شامگاه ۱۹ آبان ماه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اهواز برگزار شد، با اشاره به سیستم‌های بازچرخانی آب در حوضچه‌های پرورش آبزیان، اظهار کرد: در این زمینه سیستم‌هایی به صورت پایلوت در استان اجرایی شده و بعضا برخی از آن‌ها نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به بحث مطرح شده در خصوص بالا بودن حجم آب جاری بر روی استخرهای پرورش آبزیان، تصریح کرد: این مساله در ارتباط با مزارع پرورش ماهیان سردآبی که جریان آب باعث کاهش آلودگی می‌شود، صحیح است اما در خصوص مزارع پرورش ماهیان گرمابی این موضوع درست نیست.

خون میرزایی ادامه داد: در این زمینه در چند سال گذشته با توجه به شرایط خشکسالی، آبی که بر روی مزارع جریان داشته صرفا برای جبران نفوذ آب در خاک و تبخیر بخشی از آن است و این موضوع که عنوان می‌شود آب برای کاهش غلظت آب بر روی حوضچه‌ها جاری است، صحیح نیست.

وی با اشاره به مجوز برداشت آب عنوان کرد: ظرفیت و مجوز برداشت آب یک حد محدود و مشخص است و بیشتر از آب تخصیص داده شده امکان برداشت نداریم. در سال پرورشی جاری با محدودیت‌های زیادی در بحث تخصیص آب مواجه بودیم و مزارع نیز متناسب با ظرفیت تخصیص یافته آب برداشت کردند.

خون میرزایی بیان کرد: تغییر رویکردی که در بحث پرورش آبزیان در استان انجام گرفته است، به دلیل درک ما از شرایط خشکسالی استان در سال‌های اخیر است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار