سکوت مبهم مسولان خوزستان از اتفاقات اخیر شرکت نیشکر هفت تپه

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: سه شنبه 22 آبان 1397 | 09:05 ق.ظ
سکوت مبهم مسولان خوزستان از اتفاقات اخیر شرکت نیشکر هفت تپه کشاورزنیوز

سکوت مبهم مسولان خوزستان از اتفاقات اخیر شرکت نیشکر هفت تپه

تجمعات کارگران بی حقوق که بی نتیجه ماند!

سرنوشت ارزهای دولتی اختصاص یافته به نیشکر هفت تپه چه بوده؟

تلاش کشاورز نیوز برای برقراری تماس با مالکان شرکت نیشکر هفت تپه به نتیجه نرسید و تلفن همراه همگی آنها از دسترس خارج شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کشاورز نیوز؛ علیرغم اینکه خبرنگاران این پایگاه ، جهت برقراری تماس با مالکان شرکت نیشکر هفت تپه به منظور بررسی صحت و سقم شایعات اخیر در خصوص مالکان و وضعیت کارگران و تولید این شرکت تلاش کردند، اما این تلاش ها به نتیجه نرسید و تلفن همراه همگی کارفرمایان و مالکان شرکت مذکور خاموش و یا از دسترس خارج شده است.

از این رو شایعات طرح شده در محافل عمومی و فضای مجازی درخصوص شرکت هفت تپه و سکوت مسئولان و متولیان امر در سطح استان قابل تامل بوده و افکار عمومی در انتظار واکنش مقامات استانی در این زمینه می باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کشاورزنیوز، درچند روز اخیر شایعاتی در فضای مجازی منتشر یافت مبنی براینکه، یک نفر در خوزستان مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار ارز دولتی طی دوسال متوالی دریافت کرده که تاکنون از سرنوشت این مبالغ ارزی خبری در دست نیست.

ازاین رو گمانه زنی های در سطح استان توسط برخی منابع خبری صورت گرفت مبنی بر اینکه کارفرمایان و مالکان شرکت نیشکر هفت تپه در تخلفات ارزی کشور دست داشته اند.

این اخبار و گمانه زنی های وسیع در حالی مطرح شده اند که هیچ مقامی در سطح استان وحتی مسئولین این شرکت تاکنون واکنشی علیه آن از خود نشان نداده اند و افکار عمومی کماکان در سکوت خبری باقی مانده اند.

از سویی دیگر، اخباری مبنی بر اینکه در پی غیبت و یا متواری شدن کار فرمایان به دنبال تخلفات ارزی اعلام شده از سوی دادستان کل کشور، تجهیزات مربوط به بخش های مختلف شرکت هفت تپه در راستای تخلیه آنها و ترس از توقیف احتمالی و قانونی نشر یافته است؛که این خبر نیز تاکنون صحت و سقم آن مشخص نشده است!

براساس این‌گزارش، به گفته برخی منابع آگاه، اقدامات و عملکرد متولیان شرکت نیشکر هفت تپه پس از واگذاری، از روزهای اول قابل تامل بوده است.

به گونه ای که مالکان این شرکت علیرغم اینکه باعلم به وضعیت مالی و بدهی آن، سهام شرکت را خریداری کرده بودند و از‌ همان روزهای اول از اجرای تعهدات خود از جمله بیمه تامین اجتماعی، مالیات، گاز، آب وبرق و… سر باز زده اند.

این درحالی است، گویا کارفرمایان با بهانه قرار دادن عدم توان در پرداخت حقوق کارگران، مسئولین استانی را تحت فشار قرار داده تا سازمان های نامبرده را وادار به تاخیر انداختن مطالبات قانونی خود نمایند.

برخی منابع آگاه تاکید دارند،
بحران های کارگری به وجود آمده و عدم پرداخت حقوق کارگران این شرکت در طول دوران تصدی مالکیت جدید، علیرغم اینکه جزو تعهدات مسلم خریداران بوده،اما انجام نشده است.
تا با پیامد اعتراض و واکنش های اجتماعی کارگران مواجه شوند.

و مالکان بتواند از این ابزار قوی برای اعمال فشار به مسئولین استانی وکشوری، جهت اخذ امتیازات دولتی بهره ببرند.

اخبار غیر رسمی دیگری مبنی بر اینکه احتمالا وام ۸۰۰ میلیون دلاری نیز تحت فشار همین اعتراضات
کارگری و وانمود کردن اینکه با افزایش وام،شرکت را مستقل و فعال نمایند، وجود دارد.

در این راستا،پایگاه خبری تحلیلی کشاورزنیوز در چند روز اخیر به طور گسترده سعی در برقراری ارتباط با مالکان شرکت، متولیان و مسئولین استانی نموده تا بلکه صحت و سقم اخبار نشریافته در برخی خبرگزاری ها،پایگاه خبری و فضای مجازی را جویا شود، که متاسفانه موفق به حصول نتیجه نشد.

از این رو تحریریه این پایگاه، آمادگی خود را جهت دریافت و نشر جوابیه و توضیحات لازم از مقامات رسمی و مالکان آن در راستای روشنگری و تنویر افکار عمومی از اخبار موجود متعلق به این شرکت،اعلام می دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار