۴۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید تجهیزات به کشاورزان اعطا شد

کشاورزنیوز
تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 آبان 1397 | 08:48 ق.ظ
۴۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید تجهیزات به کشاورزان اعطا شد رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: با وجود محدودیت های اقتصادی، طی سال جاری چهارهزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید تجهیزات به کشاورزان در سراسر کشور پرداخت شده است.

کامبیز عباسی سه شنبه شب در آیین آغاز به کار دهمین نمایشگاه صنایع، ماشین آلات و نهاده های کشاورزی در ارومیه افزود: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال (۶۵۰ میلیارد تومان) سرمایه گذاری طی سال جاری در بخش کشاورزی کشور انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد ماشین های مورد استفاده در بخش کشاورزی تولید داخل است، اضافه کرد: هرچند تحریم ها بر فرایند تولید و فناوری موثر بوده ولی تاثیری در روند مکانیزاسیون بخش کشاورزی کشور نداشته است.
وی با اشاره به حمایت ویژه دولت از صنایع کشاورزی افزود: در بخش هایی که صنعت کشاورزی وابسته به واردات بوده، ارز دولتی در اختیار افراد قرار داده شده تا ضمن کمک به استمرار تولید، قیمت نهاده ها نیز کنترل شود.
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد نیاز بخش مکانیزاسیون و تجهیزات کشاورزی به صورت وارداتی تامین می شود، ادامه داد: بخشی از تولید داخلی هم نیازمند ارزبری بوده و ارز دولتی دریافت می کند که شامل ماشین های شیردوش، تولید خوراک دام و طیور و آبزیان و برخی ماشین های دیگر است.
وی با اشاره به فعالیت ۳۰۰ واحد عرضه کننده تجهیزات آبیاری نوین در کشور بیان کرد: در برخی حوزه های مرتبط با این بخش نیازمند واردات هستیم ولی بومی سازی در این بخش نیز مدنظر دولت است.
عباسی افزود: جهاد کشاورزی به دنبال کاهش نرخ تسهیلات برای کشاورزان است که در این راستا تسهیلات اشتغال زا طی سال جاری با سود چهار و ۶ درصد برای تولید و عرضه ماشین های کشاورزی پرداخت شده است.
وی بیان کرد: در ۶ سال اخیر حدود ۹۵ هزار دستگاه تراکتور و بیش از ۲۴۰ هزار انواع ادوات اساسی و عمده در اختیار کشاورزان نهاده شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: به علت اهمیت مکانیزاسیون در بخش کشاورزی باید به برگزاری نمایشگاه های مشابه اهمیت داده شود چرا که در شناسایی و معرفی ماشین های مورد استفاده در این بخش به کشاورزان کمک شایسته ای می کند.
اسمعیل کریم زاده افزود: در چهار سال گذشته، سه هزار و ۴۰۰ دستگاه به مجموع تراکتورها در آذربایجان غربی افزوده و ۱۳۲ دستگاه کمباین، سه هزار و ۱۴۹ دستگاه ادوات و دنباله بندهای موردنیاز تهیه و در اختیار کشاورزان گذاشته شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون ۴۴ هزار دستگاه تراکتور در استان از انواع مختلف در اختیار بخش کشاورزی است و در کنار آن ۹۴۰ کمباین و ۱۲۵ هزار ادوات و دنباله بند مورد نیاز استان تهیه و در دسترس کشاورزان است.
به گزارش ایرنا دهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و صنایع کشاورزی ارومیه تا ۲۵ آبان ماه جاری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی این شهر برگزار می‌شود.
در این نمایشگاه بیش از ۱۵ استان کشور و نمایندگانی از چند شرکت معتبر بین المللی حضور دارد.
۹۰ شرکت و موسسه داخلی و خارجی در دهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی ارومیه حضور دارند.
۹۰ درصد از ماشین آلات کشاورزی کشور در ردیف صنایع داخلی قرار دارند، این ماشین آلات شامل انواع تراکتور،ادوات و دنباله بند، کمباین و سایر ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز این بخش می باشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار